BröllopsGuiden
11 feb 2008 10:10       2 svar    2389 klick

Efva Attling

*ann*
Antal inlägg: 103
Loggade in: 19 apr 2009
Utloggad
Jag har spanat in en ring hos Efva Attling, Dolce vita heter den. Någon som känner igen den? Iaf har vi hela tiden fått fel pris i den affär där vi kollat och den har visat sig vara mkt dyrare än vi tänkt...Jag vill verkligen ha den men tänkte höra med er om ni vet något märke med liknande ring. Jag har nämligen förlovningsringen som hör till och den är ju helt slät på sidan, inte rundan och måste alltså ha en vigselring som passar till! För visst måste väl Efva Attling ta en del extra bara för namnet? Hmm vet inte om det här blev väldigt flummigt, hoppas någon förstår min fråga! :) Alltså en liknande ring som Dolce Vita av Efva Attling men i en annan prisklass....
anantara
Antal inlägg: 5
Loggade in: 19 nov 2012
Utloggad
Skrivet 11 feb 2008 11:12
Hej!

Kan du inte ta med en bild på ringen och gå till en "vanlig" guldsmed/butik och be dem göra en likadan. Det brukar bli bra mycket billigare! Vi gjorde så, köpte en lös diamant (begagnad på auktion) och bad en butik sätta den i en ring, efter våra önskemål. Fick den värderad när det var klart och det visade sig att den var värderad till ett nypris som var 40% mer än det vi gav för den :-)

Lycka till!
*ann*
Antal inlägg: 103
Loggade in: 19 apr 2009
Utloggad
Skrivet 11 feb 2008 12:15
Tack för tipset! Det är ju faktiskt värt att kolla upp!:-)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!