BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
11 feb 2008 21:35       5 svar    980 klick

Hjälp mig!

anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Är det någon som har "ojämna" par på bröllopsmiddagen? I så fall; hur löser ni det med bordsplaceringen?
sacki
Antal inlägg: 93
Loggade in: 24 jan 2012
Utloggad
Skrivet 11 feb 2008 22:03
Sätt dem vid ett eget bord! Skoja bara =) Man kan väl kanske placera dem mellan 2 par (par-singel-singel-par) eller om man placerar de "ojämna" mitt emot varandra? Själv brukar jag aldrig ha placeringar vid större fester så jag är väl kanske inte rätt person att ge råd... =) Hoppas att du löser detta på ett sätt du blir nöjd av! Good Luck!
anna.e
Utloggad
Skrivet 12 feb 2008 20:40
Det jag menar är att vi har fler tjejer än killar... :(
Fler tips tack!!!
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 12 feb 2008 20:48
Ett sätt är att placera dom vid kanterna av borden. Känns som att de inte märks lika mkt då :P Det är så jag funderar på att göra, om det nu blir ojämt... för mig så är det bara en kille som ev inte kommer att komma och då blir det dessutom ojämt antal gäster => att tjejen utan kille kommer få sitta utan bordsherre på kanten. (vill ju inte ha ett "hål" mitt i bordsplaceringen)

Men jag tror inte att det skulle vara så farligt om man hade ojämna par mitti smeten... om det så krävs för att de ska få roliga människor brevid sig :) Det är nog viktigare att gästerna har kul än att det ska se snyggt ut ;)
FruStillman
Antal inlägg: 218
Loggade in: 15 dec 2008
Utloggad
Skrivet 13 feb 2008 13:08
Låt några trevliga killar få dubbla bordsdamer. Det uppskattar dom förhoppningsvis! ; )
Så slipper också några tjejer sitta helt utan bordsherre och känna sig lite utanför (gjorde jag på ett bröllop...)
anna.e
Utloggad
Skrivet 14 feb 2008 10:30
Tack för era tips! Om det inte löser sig genom något bortfall av gäster blir det nog vissa herrar som får två bordsdamer. Hoppas att de blir glada :) Att sitta på kortänden av bordet fungerar inte där vi ska vara så det är uteslutet.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!