BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
13 feb 2008 11:31       7 svar    1753 klick

bordsplacering

anemon
Antal inlägg: 69
Loggade in: 11 maj 2009
Utloggad
Nu har man kommit till en svår del av planeringen BORDSPLACERINGEN.
Honnörsbordet är ju givet och ev ett barnbord, men sen då?????
Har problem med vem som ska sitta med vem, tycker det är ganska trist att låta släkten sitta vid några bord och kompisar och bekanta vi andra bord. Blandad kompott är väl inte fel???
Blåbrud
Antal inlägg: 159
Loggade in: 26 okt 2008
Utloggad
Skrivet 13 feb 2008 12:35
Vi har försökt para ihop folk som vi tror har mycket gemensamt. Tonåringar för sig, barn för sig och sedan blandad kompott. vi kallar ett bord resebyrån, ett bord för jaktlaget och så vidare.
anemon
Antal inlägg: 69
Loggade in: 11 maj 2009
Utloggad
Skrivet 14 feb 2008 07:39
Men varför just resebyrån och jaktlaget blev lite nyfiken hur ni tänkte då
många som är ute o reser och många som gillar att jaga eller????
EmilyJ
Antal inlägg: 13
Loggade in: 28 aug 2009
Utloggad
Skrivet 02 aug 2009 20:16
Vilken bra idé! Resebyrån! Jag känner ingen som jagar (förutom mina singelvänner då förstås! ;) ) Men jag kan nog komma på andra alternativ!. :)
Lena78
Antal inlägg: 92
Loggade in: 19 aug 2009
Utloggad
Skrivet 19 aug 2009 13:31
Det blir lite klurigt, man vill ju att alla ska känna sig bekväma och ha trevligt.
En sak man kan tänka på är att dom som kanske är lite tystlåtna/nyktra sitter i närheten av åtminnstonde en dom känner.

Finns inget värre än när man hamnar i hop på ett bord där alla känner varandra utom en själv.
Man kan ju göra nåt roligt i festprogrammet typ ett korsord som man får lösa i hop med sin bordsgranne, det lättare ju också lite på stämmningen i början.
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 20 aug 2009 21:56
Jag delade upp borden på tre. Det ena var bara släkt, av den enkla anledningen att jag ville att de skulle få lära känna varandra lite bättre. Pusslade lite med åldrar där bara och försökte att få ihop folk som skulle trivas. Det andra bordet var bara vänner. Där utgick jag ifrån att inte sätta ihop folk som alltid umgicks utan ge dem en chans att lära känna en ny eller så (de flesta kände varandra). Sen försökte jag placera singlar bredvid varandra, om jag trodde att de kunde spira lite kärlek ;) . Vid det tredje bordet hade vi vänner och familjevänner. Med familjevänner menas t.ex. mina bästa vänners föräldrar som jag känt sen jag var typ 8 år samt motsvarande för min man. Jag tror att det spelar en väldigt stor roll hur man placerar beroende på hur gamla ens vänner och släkt är. Vi är "bara" 25 och våra vänner i ungefär samma ålder. Alla familjevänner och halva släkten mer än dubbelt så gamla... Och hur trevlig än en moster eller faster är så kanske man inte vill sitta ihop en hel middag om man är typ 22. Försök som ovanstående skrev att placera folk med samma intressen och som kan ge varandra något utbyte i längden. Det är ju lika mycket gästernas middag som er och ju roligare middagen blir, ju roligare fest... Lycka till!
PS. Vi skrev även ett stycke om varje gäst, personligt och roligt, bra isbrytare!
Lovisa
Antal inlägg: 233
Loggade in: 04 maj 2020
Utloggad
Skrivet 21 aug 2009 14:33
Blandad kan vara på "gott och ont". Ibland blir det tyst och pratet kommer inte igång. Vissa blir trötta på att sitta och fråga "Och vad jobbar du med" + 100 andra artighetsfrågor. Gör det som ni tror gästerna kommer trivas med!
Pinglan
Antal inlägg: 74
Loggade in: 23 apr 2010
Utloggad
Skrivet 21 aug 2009 19:04
Vi kommer att göra bord efter olika berömda platser i London (vårt resmål). Sedan kommer vi att lägga små lappar med info om den platsen... Exempelvis Piccadilly Circus, London Bridge osv.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!