18 feb 2008 20:06
7 svar
1521 klick
Göra film av kort och musik
glitteranna
Antal inlägg: 6
Loggade in: 18 feb 2008
Utloggad
Kan någon tipsa om hur man kan göra en film av bröllops kort och musik för att sedan bränna på cd.
/okunnig
*ann*
Antal inlägg: 103
Loggade in: 19 apr 2009
Utloggad
Skrivet 19 feb 2008 15:53
Jag vill också gärna ha tips om just det! Finns det något särskilt program? Måste ju finnas något enkelt! Har sett dvd med fint bildspel med musik till. Man valde i en meny och kunde välja bröllopsfilmen, bildspel och något mer....
Jag vill rapportera detta inlägg!
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 19 feb 2008 21:06
Har hört att det går att göras i Adobe photoshop Elements, det går även att göras i ACDSee. Har inte jobbat i dom själv och vet inte hur svårt det är.
Har för mig att FotoGG har gjort ett fint bildspel... hon kanske vet mer.
Lycka till!!
// Mia
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 19 feb 2008 22:32
har just kommit på att man kan även göra bildspel med musik i powerpoint. Testade nyss och det verkar inte vara så svårt. Då kan man ha lite roliga effekter med bilderna och text. Värt att testa iaf och de flesta har det redan på datorn :)
bic
Antal inlägg: 247
Loggade in: 09 aug 2012
Utloggad
Skrivet 19 feb 2008 23:58
Det finns ett program som heter Ulead VideoStudio 7 SE DVD, det är ett fantastiskt program, min m2b har använt det och gjord en film med både stillbilder och film.
Pernillsen
Antal inlägg: 25
Loggade in: 15 sep 2008
Utloggad
Skrivet 20 feb 2008 19:00
Windows Movie Maker är ett jätte enkelt program som ligger i din dator om du har windows. Där kan du lägga till musik, ljud, göra fina övergångar mellan bilder och mycket mer. Även roligt (och mkt uppskattat) att göra en rolig cd att ge bort i stället för tex ett födelsedagskort.
Lycka till!
FotoGG
Antal inlägg: 21
Loggade in: 13 feb 2010
Utloggad
Skrivet 25 feb 2008 17:03
Hej!
Precis som "famlyth" skriver så har jag gjort några bildspel. Jag har använt mig av senaste PhotoShop Elements (6:an). Där kan man välja precis den bilder man vill och anpassa musiken till bilderna. Man kan även välja hur man sparar filerna (det finns en massa olika format att välja bland). Om du vill så hjälper jag dig gärna (detta är en utav mina framtida affärsidéer så du kan få vara "försökskanin" om du vill).
Hälsningar
Gisela
anemon
Antal inlägg: 69
Loggade in: 11 maj 2009
Utloggad
Skrivet 27 feb 2008 09:48
Windows movie maker är ett enkelt och med många roliga effekter har jobbat ett par gånger där och lagt till musik. Det är riktigt kul rekomenderar det starkt så LYCKA TILL när du / ni ska göra det