gerberan
Antal inlägg: 25
Loggade in: 08 jan 2013
Utloggad
Vet inte om jag är inne på rätt Forum nu men jag funderade just på detta. Är det en svensk tradition att man inte ska sova ihop natten innan bröllop, eller är det en utländsk tradition?
Hade ett par vänner som fick en hotellövernattning av sina vänner natten innan bröllopet, då fick de ta det lugnt, äta gott och allmänt mysa kvällen innan. Lugna ner sig efter all bröllopsplanerings-stress ni vet ;)
Så, hur är det måntro? Tänkte med m2b att vi skils ju ändå åt på morgonen, frukost ihop och sen ska båda åt varsitt håll.
Muminmamman
Antal inlägg: 139
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Skrivet 19 feb 2008 12:31
Min blivande är finne, och där sover mannen tydligen ofta ihop med sin bestman, vilket min blivande kommer att göra. Jag kommer sova på hotell med mina två tärnor (samma ställe där vi ska ha bröllopssviten dagen efter, så vi får disponera först vårt "tärnrum" sedan flyttar vi till sviten för att göra den fin (tärnornas uppgift) och fixa oss själv fina...
De flesta jag känner har inte sovit ihop kvällen innan, men det är aäkert väldigt olika, vet inte om det ens finns någon tradition längre i den frågan, gör som ni känner tycker jag!