BröllopsGuiden
20 feb 2008 17:24       10 svar    2080 klick

Ingen möhippa

anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Tänkte bara höra om det bara är jag som blir utan möhippa? Eftersom jag flyttat 100 mil ifrån mina nära och kära så blir det nog ingen möhippa för min del. De nya vänner jag har här är inte så nära vänner att de skulle ordna något sånt.
För min del känns det mest skönt, men verkar det tråkigt? Är det fler som är i samma sits?
ullis77
Antal inlägg: 309
Loggade in: 15 sep 2010
Utloggad
Skrivet 20 feb 2008 18:48
Jag blir nog inte utan, men min blivande man önskar att han slipper.
Vill man inte så vill man inte, alla är inte för sånt.
Om du känner å tycker att det är skönt så är det inte tråkigt:)
flisan
Antal inlägg: 88
Loggade in: 26 feb 2009
Utloggad
Skrivet 21 feb 2008 12:25
Jag ska inte ha nån.
Jag vill inte och jag har inte tid med det heller :).
Min Henrik vill inte ha nån svensexa heller, och han slipper kanske... Återstår att se i helgen.
Våra vänner är utspridda över hela landet, så risken är ganska liten.

Fattar inte varför man ska ha varken det ena eller det andra.
Säga adjö till sitt liv som singel har jag hört, men det gjorde jag för tre år sen. :)
Vindelälva
Antal inlägg: 30
Loggade in: 11 apr 2009
Utloggad
Skrivet 21 maj 2008 18:17
Jag ska inte ha nån möhippa eftersom hälften av mina vänner bor kvar i Sverige och den andra hälften här i Dublin och jag vill inte ha en möhippa som inte mina systrar e med på...

Eftersom min blivande inte vill ha nån svensexa så blir det nog att vi har gemensam fest med våra vänner i Dublin nån vecka innan bröllopet i Sverige en sk "hag party" (hen och stag blandat).
Vinterbröllop08
Antal inlägg: 109
Loggade in: 14 nov 2008
Utloggad
Skrivet 22 maj 2008 08:18
Jag kommer nog inte heller få nån, vill inte heller för den delen. Har ingen tärna, som oftast är den som ordnar möhippan. Och dom andra tjejerna som är bjudna kommer nog inte ordna nån.
Min m2b kommer nog kanske få nån, av sina jobbarkompisar.
Healga
Antal inlägg: 27
Loggade in: 15 feb 2010
Utloggad
Skrivet 22 maj 2008 12:49
jag kommer inte att få någon före mitt bröllop. är dock osäker om jag kommer att få någon efter. har alla mina bästa vänner nere i stockholm + att min brudtärna inte vill fixa någon med tanke på att jag är gravid. så det återstår att se vad som händer efter bröllop och barn =) men sen vet jag inte om jag vill ha någon möhippa heller...
disan83
Antal inlägg: 27
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 17 jun 2008 20:08
Det blir nog ingen möhippa för min del heller. Men det känns helt ok.
silverpingla
Antal inlägg: 165
Utloggad
Skrivet 18 jun 2008 08:29
Jag hoppas att jag blir ivägdragen på möhippa men jag är inte alls säker på att vännerna ordnar ngt. Jag vill verkligen! Jag menar en dag med tjejkompisarna är ju jätteroligt och jag har inget emot smågalna upptåg och mysiga påhitt.

Jag skulle nästan bli besviken om dom inte hittde på ngt alls..
silverpingla
Antal inlägg: 165
Utloggad
Skrivet 18 jun 2008 08:30
fast anledningen är ungefär densamma som för dig - flytt långt bort och vännerna bor här å där i sverige och pluggar...
Tösabiten
Antal inlägg: 61
Loggade in: 12 mar 2009
Utloggad
Skrivet 21 jun 2008 23:53
Jag har sagt till min närmaste väninna att jag inte vill ha någon möhippa. Däremot så kom vi fram till att vi kan ju gå ut och äta vi tjejer nån kväll innan bröllopet. Det tycker jag känns skönt.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!