BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Familj Starta ny tråd
26 feb 2008 15:03       5 svar    18212 klick

Problem med namn...

marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Kärt barn har många namn heter det ju så fint. Men det där kära barnet kan få stora problem när det kommer till hennes bröllopsdag. *huh*

Jag fick namnet MaryAnn av mina föräldrar. När jag fyllde 18 la jag till namnet Zeleste för att jag kände att jag oxå ville "döpa" mig själv. för 4 år sen träffade jag en helt ny och väldigt stor bekantskaps krets där jag bland annat träffade min söt. ALLA och jag menar verkligen ALLA i den nya bekantskapskretsen kallar mig BARA för Zeleste. Många visste inte ens att jag hette MaryAnn i första namn, vilket gjorde att det blev en hel del förvirringar på bland annat fester ;)

Nu till problemet. Vad ska jag ha för bokstav på monogramet? Min H2B och hela hans familj kallar mig bara för Zeleste medans min familj kallar mig bara för MaryAnn. Jag känner mig otroligt bekväm med båda namnen och känner knappt att jag kan utesluta någon av dem.

Har något nåt förslag på hur jag ska göra? Snälla...
johanna02
Antal inlägg: 38
Loggade in: 18 maj 2009
Utloggad
Skrivet 26 feb 2008 15:07
Hej ett dilema verkligen hehe kan du inte skriva MZ, precis som du skulle heta ett dubbelnamn? Som en del heter anna-karin antar jag skriver AK... En tanke bara:) lycka till!
marfa522
Utloggad
Skrivet 26 feb 2008 21:15
Jo antar att det är en tanke... men tycker inte att det blir så snyggt med MZ. Känns som det blir "obalans" med att min H2B bara får en bokstav (S)...

Jag kanske bara knölar till det i onödan. Kanske ska man strunt i monogram? Men det hade ju varit cool...

Sen undrar jag oxå, vems namn kommer först? Både i inbjudan och på monogramen. Killens eller tjejens?
bic
Antal inlägg: 247
Loggade in: 09 aug 2012
Utloggad
Skrivet 26 feb 2008 22:06
I våran inbjudan skrev vi mitt namn först och sedan h2b´s namn.
marinaandreas
Antal inlägg: 77
Loggade in: 11 maj 2009
Utloggad
Skrivet 27 feb 2008 09:58
Svårt, du kanske kan sätta hans bokstav i mitten och dina två på varsin sida? Typ MsZ eller nått liknande. Så här ser vårat ut, vi valde att lägga in datumet och året också. Vi satte hans bokstav först, eftersom det kom först i alfabetet..

Lycka till
marfa522
Utloggad
Skrivet 27 feb 2008 14:03
Hmm... smkenamn... jo det hade ju kanske varit ett alternativ om det inte vore så att det kära barnet har typ ett smeknamn för varje kompis hon har. Okey överdrivet, men nästan :P
De två vanligaste är Marre och Zelle... hjälper inget på bokstavsfronten tyvärr...

Idén med att ha MsZ e ju lite coolt... ser lite ute som "Ms Z" oxå hehe... ska fundera på den iaf.

Drömde förövrigt i natt att jag bytta namn helt, till ett tredje som jag tyvärr inte minns och tvingade alla att kalla mig det från och med då... kan säga att den idén funka inte alls i drömmen... det slutade med att en massa personer grattade min älskling för att han äntligen hade dumpat den där Zeleste och blivit ihop med en ny tjej (alltså jag med ett nytt namn, men det visste inte de) GAH! Det vore ju inge bra om det hände....
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!