BröllopsGuiden
31 mar 2007 21:01       11 svar    4810 klick

Brudbukett

maggan
Antal inlägg: 116
Loggade in: 30 nov 2010
Utloggad
Är det någon som kan hjälpa mig med bilder på en fin röd bukett som inte är så stor. Rund med rosor och helst något annan blomma också. Har letat men hittar bara stora hängande buketter eller också med bara rosor. Är det någon som kan hjälpa mig?
MurayaPyraya
Antal inlägg: 44
Loggade in: 21 apr 2007
Utloggad
Skrivet 31 mar 2007 21:58
Hej!
Kolla på www.bernzonsblommor.se klicka på Runda brudbuketter i marginalen så får du upp ett antal runda buketter. Kanske du inte finner din modell i rätt färg, men ta med formen; modellen och be om förslag på röda blommor av din florist. Ju fler bilder och konkteta förslag från dig gör det lättare för floristen.

Denna tycker jag är fin, tänk bort callorna på sidorna om du vill ha helrund. Kanske är för mörkröd dessutom. Ska den vara mer klarröd?
Hjälper gärna till mer om du ger mig mer info hur du har tänkt dig buketten...=)
/Maria
MurayaPyraya
Utloggad
Skrivet 31 mar 2007 22:07
Konkreta ska det naturligtvis vara, skriver lite slarvigt så här dags....sorry =)
Kollade precis Bernzons och det är mest bara rosor i deras runda buketter.....=/
Men jag hittade denna som jag tycker är fin med röda dahlior.
Och en till som kommer snart.....
MurayaPyraya
Utloggad
Skrivet 31 mar 2007 22:09
med Marguriter i.
Hoppas de kan vara till någon hjälp/inspiration...=)
Ska hålla utkik efter fler.
/Maria
MurayaPyraya
Utloggad
Skrivet 31 mar 2007 22:13
Tänk också på att om du finner en fin droppformad/hängande bukett så tänk bara bort hänget eller täck över/klipp ut till rund. Säg till din florist att du vill ha de blommorna fast i en liten rund bukett osv.
frk matsdotter
Antal inlägg: 181
Loggade in: 07 okt 2007
Utloggad
Skrivet 01 apr 2007 19:21
denna är cool, helt annat stuk på. men den visar vad ycket man kan göra, med en ställning till exempel!
maggan
Antal inlägg: 116
Loggade in: 30 nov 2010
Utloggad
Skrivet 01 apr 2007 19:59
Tack så mycket för alla fina bilder ni har skickat. Jag är så otroligt velig och har så svårt att bestämma mig när jag ska försöka välja så jag tänkte att jag skulle vara lite förberedd innan jag går till en blomaffär annars blir jag nog stående där i flera timmar. Bilden med röda rosor och röda dalier var det nog liknar nog mest det som jag hade tänkt mig, tror jag. Är det någon som har en bild på röda rosor och kanske gerbera tillsammans? Men tack alla ni som har skickat bilder det uppskattas.
Sanna
Antal inlägg: 15
Loggade in: 18 mar 2008
Utloggad
Skrivet 01 apr 2007 23:27
Här är en bukett med rosor & gerbera, färgerna är kanske inte dom du vill ha,men de kan man byta ut. Lycka till med din brudbukett.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!