BröllopsGuiden
27 feb 2008 22:47       5 svar    906 klick

klänning klar! men...

080607
Antal inlägg: 128
Loggade in: 22 mar 2009
Utloggad
Va idag och hämtade min klänning, den skulle sys in lite över bysten och läggas ut lite över höften...men nu har jag en känsla av att den blivit för stor..antingen har sömmerskan lagt ut för mycket eller så har jag gått ner i vikt...vad ska jag göra nu?? Det var ju en kostnad för sömnaden oxå! kan inte sluta tänka på detta nu! Hur skulle ni gjort??
080607
Utloggad
Skrivet 28 feb 2008 08:23
...blir tokig..har tänkt på det här nu hela natten...hur skulle ni ha gjort i mitt läge? *cry*
johanna02
Antal inlägg: 38
Loggade in: 18 maj 2009
Utloggad
Skrivet 28 feb 2008 11:19
Gå tillbaka och säg som det är hon kanske gör det gratis..eller det borde hon..säg bara att det inte blev bra..Lycka till!
ullis77
Antal inlägg: 309
Loggade in: 15 sep 2010
Utloggad
Skrivet 28 feb 2008 11:54
Jag skulle gått tillbaka till tanten å sagt att det inte blev bra.
Kunden har ju "alltid" rätt.
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 28 feb 2008 12:46
Att du ska få det fixat är en sak som är säkert! Jag lovar att det är meningen att sömmerskan ska fixa det åt dig. har man bett dem sy upp en klänning åt en är det ju för att man vill att den ska sitta perfekt. Och då är det deras jobb att se till så att den gör det!

Sen undrar jag hur långt tid det är kvar till bröllopet? Tänkte utifall att du ev skulle gå ner mera i vikt (om dunu gjort det) så kanske man vill spara ändraringarna till kanske någon vecka eller två innan bröllopet... så att man vet att den sitter som en smäck på Dagen.

Gå och prata med din sömmerska! Ni fixar det säkert på nåt sätt ska du se!
080607
Utloggad
Skrivet 29 feb 2008 09:08
Japp ...pratat med tjejerna på brudbutiken..och de var hjälpsamma förstås...Men de ville att jag skulle komma så snart som möjligt..Klänningen ska användas i juni...en liten bit kvar..så jag väntar nog tills i maj och ser hur det känns då..Jag har gått ner i vikt...så det är nog därför klänningen känns lite stor..hade inte tänkt gå ner nåt mer, men det går tydligen inte att styra!

Och en sak till jag fick höra av en vän...hennes klänning hade blivit större när den pressades, dagen innan hennes bröllop...så det får man kanske räkna med oxå! Ska ta det lugnt nu iallafall..inte fundera så mycket! Tack för era svar!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!