BröllopsGuiden
28 feb 2008 15:10       3 svar    2635 klick

Inbjudningsnamn

bic
Antal inlägg: 247
Loggade in: 09 aug 2012
Utloggad
Nu är jag i dilemmat,vad man ska skriva på kuverten, när man skickar till någon som man vet är ihop men "bor" nästan ihop,skriver man då till båda eller, men jag har ingen lust att bjuda just den personen, jag vet att det är oetiskt,men hur gör man då? och hur gör man till några som bor ihop men har två olika efternamn,skriver man familjen ..... eller skriver man ut bådas namn?
trampetroll
Antal inlägg: 84
Loggade in: 13 feb 2009
Utloggad
Skrivet 28 feb 2008 15:28
Om du bara ska bjuda en person alltså inte respektive som du säger (för övrigt är det ditt bröllop, har du inte lust att bjuda respektive - gör det inte, det ska inte jag heller med alla) så räcker det om du skriver/adresserar tydligt till just den personen du ska bjuda. Tyvärr kan folk vara lite fräcka och det är möjligt att personen ringer och frågar ändå om respektive också får följa med.

Till två med olika efternamn tycker jag personligen att det ser trevligare ut att skriva bådas fulla namn när det gäller bara gäller två personer. Om det däremot är fler än två ser det nog bättre ut att skriva "familjen" eller något liknande, annars ser det för rörigt ut.
Duffy
Antal inlägg: 259
Loggade in: 14 jul 2013
Utloggad
Skrivet 28 feb 2008 19:25
Är det ett "etablerat" par, skall de alltid bjudas tillsammans. Man ska inte bjuda bara en utav dem.
När vi skrev ut våra kuvert så skrev vi bådas namn. Även om de inte bor ihop men vi vet att de är ett "etablerat" par. Tex till min bror skrev vi hans namn först och under det skrev vi hennes namn och hans adress. Hon bor i London och han i gbg. Till min syster som har ett efternamn och 2 barn med ett annat efternamn och en särbo, som skall bli sambo skrev vi bara hennes namn och efternamn och sedan skrev vi med familj. (En del skall ju krångla till det så för sig!)
Lycka till!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!