BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Relationer Starta ny tråd
29 feb 2008 16:50       8 svar    2189 klick

VM-fotboll går före bröllop?

FotoGG
Antal inlägg: 21
Loggade in: 13 feb 2010
Utloggad
Så här står det på TT:s sida idag:

"Om bröllopet krockar med VM-finalen i fotboll skulle var tionde man kunna tänka sig att flytta ceremonin. Så viktig är tv:n för många svenskar, enligt en undersökning som Boxer gjort.

Av 1 003 tillfrågade människor planerar 7 av 10 sina hemmakvällar efter vad som går på tv. 9 procent av männen och 4 procent av kvinnorna är beredda att flytta sitt eget bröllop om den krockar med VM-finalen i fotboll."

Hur är det hemma hos er?
ullis77
Antal inlägg: 309
Loggade in: 15 sep 2010
Utloggad
Skrivet 29 feb 2008 18:23
Ja se endel prioriterar sport framför allt, som tur är så är det inte
så här :)

Visst ibland är det viss sport som bara måste ses av blivande maken, men han skulle aldrig bli så fanatisk så att han ville flytta på bröllopet *king*
Muminmamman
Antal inlägg: 139
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Skrivet 29 feb 2008 19:34
I min värld skulle Vi aldrig ens fundera på att lägga bröllopet mitt i VM. Det vet vi på förhand när det är, och det borde alla intresserade veta, och planera därefter...bröllop och VM är två helt skilda saker som båda är viktiga på olika vis, varför riskera en diskussion genom att boka dem samtidigt?
Duffy
Antal inlägg: 259
Loggade in: 14 jul 2013
Utloggad
Skrivet 29 feb 2008 21:42
Vi gifter oss dagen efter OS-invigningen...vi har inte tagit hänsyn till det...vilket man kanske skulle ha gjort. Det får väl bli som det blir. Jag tror nog ändå inte att någon tackar nej till bröllopet på grund av OS.
080607
Antal inlägg: 128
Loggade in: 22 mar 2009
Utloggad
Skrivet 29 feb 2008 22:08
Ja vad ska man säga?? Vi gifter oss samma dag som invigningen av fotbollsVM...hmmm..men det är väl inte desamma som finalen...jag hoppas verkligen att de bjudna tycker det är trevligare att se komma på bröllop än att se invigningen,,,så de tackar JA!
bic
Antal inlägg: 247
Loggade in: 09 aug 2012
Utloggad
Skrivet 29 feb 2008 22:22
Vi gifter oss samma dag som invigningen av OS, men vi ville ha just det datumet så vi får hoppas att några kommer och inte stannar hemma och tittar på invigningen istället.
gerberan
Antal inlägg: 25
Loggade in: 08 jan 2013
Utloggad
Skrivet 04 mar 2008 11:57
Äh man kan ju spela in fotbolls VM o dyl ;) (joo joo det är inte samma sak, men bröllopet går man ju faktiskt bara på en gång...)
Healga
Antal inlägg: 27
Loggade in: 15 feb 2010
Utloggad
Skrivet 22 maj 2008 13:32
vi har den turen att det inte är något slags VM/EM/DM/OS mm när vi gifter oss (vad jag vet) men vi är inte så sportintresserad heller så. men där emot så är vi båda raggare och skulle vi gå efter den kalenderna så skulle vi aldrig få gifta oss. =/

men som vissa av er skriver. är sporten verkligen viktigare än en av sina absolut bästa dagar i livet? det tror inte jag i alla fall. sen som sagt så kan man spela in sporten om det skulle vara så.
Vinterbröllop08
Antal inlägg: 109
Loggade in: 14 nov 2008
Utloggad
Skrivet 22 maj 2008 13:36
Om sporten skulle vara viktigare än vårat bröllop så är han nog ingen jag vill gifta mig med isåfall.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!