BröllopsGuiden
03 mar 2008 20:32       6 svar    2577 klick

bröllopstårta i Norrtälje?

HannaoStefan
Antal inlägg: 28
Loggade in: 21 jul 2008
Utloggad
Hej på er!
Någon som vet nån bra konditor i Norrtälje, Rimbo el närheten? Ska gifta oss i Edebo. Vill ej beställa från Liten smula, hört så mycket neg om dem. Snälla hjälp mig.
Jennifer75
Antal inlägg: 105
Loggade in: 25 jun 2008
Utloggad
Skrivet 04 mar 2008 19:13
Hmm, har du kollat med Tösse Konditori i norrtälje? De har ingen hemsida men prova att ringa dem. Vet inte hur de har det med bröllopstårtor men de gör ju vanliga tårtor så då kan de väl fixa en tjusig till erat bröllop skulle jag nog tro!! *thumbsup*
Själv så valde jag bort En liten smula för att jag tyckte att hon var dyr. Fast... Jag låter ju min bror baka mina istället, det priset är nog svårt att konkurrera med! :D

Lycka till i tårtjakten!!
HannaoStefan
Antal inlägg: 28
Loggade in: 21 jul 2008
Utloggad
Skrivet 04 mar 2008 20:10
Tack.. för tipset. Jag har kollat med em, men de ska ha 50 kr /bit, tycker det är för dyrt. Idag ringde jag och bokade tid hos Bageriet i Norrtälje, de tar 40 kr / bit. Ja, tänk om nån kan baka tårtan istället, vilken tur du har ;)
Jennifer75
Utloggad
Skrivet 07 mar 2008 10:37
Det är helt fascinerande vad de ska ha för tårtor bara för att det råkar står bröllop före............ Vi fick en offert på 60kr/bit från en tårtmakare, och då var det inget speciellt vi skulle ha. Nu har jag istället köpt en tårtställning för 600kr på kakburken.se och sedan får som sagt min bror göra dem istället. Det känns skönt. Jag tror att 40kr/bit är ett bra pris. Så lycka till!!

*thumbsup*
Clara
Antal inlägg: 2
Loggade in: 30 maj 2008
Utloggad
Skrivet 30 maj 2008 07:32
Det finns en tjej som heter Camilla Hellberg i Norrtälje som jobbar på operakällaren som är superduktig på tårtor.'
Kolla in henne på Facebook
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 30 maj 2008 09:15
Jennier: Vad köpte ni för ställning? Den amerikanska moddellen där tårtvåningarna "sitter ihop" eller den med luft mellan? Eller någon annan? *ler*

Är det den amerikanska modellen och den ska säljas efteråt är jag intresserad!! :blink* :D
Jennifer75
Utloggad
Skrivet 30 maj 2008 10:15
Branhammar,
Det är den som kallas Tårttrappa, 4 våningar med artnummer 28-TS-2004
Kolla den på kakburken.se
Jag tyckte den var helt ok, det är vit plast men det kommer vi att täcka över med silverband. Det som är lite kul med den är att det är korta som korta rör man bygger ihop den med så jag kommer nog inte att sätta mina tårtor i den traditionella ordningen utan att trixa llite.
Kolla där och lägg in ett nytt svar i tråden sen.

mojmoj!

*king*
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!