05 mar 2008 12:59
16 svar
3176 klick
Hur många ringar ska ni ha? M2B?
verobar
Antal inlägg: 92
Loggade in: 11 jun 2008
Utloggad
Hej alla!
Kan ni berätta hur ni tänker med era ringar? Har ni förlovningsring + vigselring? En del har en tredje ring - vad är det för ring?
Om er m2b ska ha två ringar - hur ser de ut? Två släta eller?
Jag vill att han ska få två ringar och vill ha tips på vad som passar ihop.
/V
Candy
Antal inlägg: 17
Loggade in: 30 maj 2008
Utloggad
Skrivet 05 mar 2008 13:27
Jag tänker ha 2 ringar och det lutar åt samma för min kille men vi vet inte riktigt hur hans vigselring ska se ut än..
Jag vill rapportera detta inlägg!
Ninni_P3
Antal inlägg: 43
Loggade in: 02 okt 2009
Utloggad
Skrivet 05 mar 2008 14:03
jag ska ha två ringar förlovningsring och sen köper vi vigselringar som båda ska ha så han ska bara ha en fasst lite tjockare antagligen ;) huvudsaken är att dom passar ihop med min förlovningsring. Den tredje ringen är en sån där ny sak som folk gör....först förlovar dom sig sen friar någon och sen gifter dom sig en ring för varje gång...vilket inte stämmer igäntligen för förlovar man sig ä d för att man ska gifta sig ;)
verobar
Utloggad
Skrivet 05 mar 2008 14:18
OK, men det är precis det jag undrar - hur ska killens två ringar se ut? Två släta? Eller?
ullis77
Antal inlägg: 309
Loggade in: 15 sep 2010
Utloggad
Skrivet 05 mar 2008 15:36
Jag ska ha två ringar, alltså en förlovningsring + vigselringen med diamater.
Fick veta av guldsmeden att det finns något som heter "klämring" som man får utav sin make efter en tid som komplement till de andra 2 ringarna.
Den är oftast smal å man har den mellan förlovningsringen å vigselringen.
Får se om man får en sån av blivande maken nångång i framtiden;)
verobar
Utloggad
Skrivet 05 mar 2008 15:42
Aha, det är därför. Jag tycker nämligen att det är ursnyggt med tre!
bic
Antal inlägg: 247
Loggade in: 09 aug 2012
Utloggad
Skrivet 05 mar 2008 16:09
Jag kommer att ha 2, förlovningsringen + vigselringen och m2b vill ha en, förlovningsringen, men han vill göra den lite bredare. Får se vad det blir.
Anna
Antal inlägg: 71
Loggade in: 08 feb 2010
Utloggad
Skrivet 06 mar 2008 11:19
Vill du ha tre kan du ju få den tredje redan i morgongåva så slipper du vänta så länge som till ngn årsdag ;-)
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 07 mar 2008 10:15
Vi kommer bara ha en vigselring på oss.
Tigra
Antal inlägg: 3
Loggade in: 22 apr 2015
Utloggad
Skrivet 07 mar 2008 11:35
Vi har varsin tumring som förlovningaringar. Titan, min med 3 st cz och hans utan.
Vi ska ha varsin vigselring och som planen ser ut just nu blir dom i järn och gult guld med lite silver på insidan av ringen. Ska träffa tjejen som ska göra dom nästa helg.
lisa82
Antal inlägg: 90
Loggade in: 07 maj 2009
Utloggad
Skrivet 19 mar 2008 10:13
Jag kommer att ha två. min förlovningsring är en slät i rött guld med en fyrkantig prinsess slipad diamant. vigselringen ser exakt likadan ut fast i vitt guld.
Min blivande har likadan modell fast utan diamant såklart. vigselringen är oxå i samma modell o precis som min i vitt guld fast hälften så bred bara..
verobar
Utloggad
Skrivet 19 mar 2008 13:26
Snyggt!
Tack för svar!!
gunnila
Antal inlägg: 106
Loggade in: 14 maj 2013
Utloggad
Skrivet 19 mar 2008 13:44
Såg tigras bild på ringar, och min m2b vill smälta ner våra förlovningsringar och istället ha något liknande som tigras bild. Jag blev väl inte så glad över att smälta ner förlovningsringen, men han har en poäng i det han sa: "tre fält: past, present, future".
kexet80
Antal inlägg: 43
Loggade in: 13 okt 2008
Utloggad
Skrivet 19 mar 2008 19:03
vi kommer också båda två ha 2 ringar var.
han kommer att ha 2 släta ringar. den han har nu är mycket bredare än vigselringen för han vill kunna böja på fingret . undrar varför..haha :D
jag har inte bestämt mig riktigt ännu. antingen en helt slät eller en med stenar.
vad tycker ni är snyggast *quest*
Nicole
Antal inlägg: 5
Loggade in: 18 apr 2008
Utloggad
Skrivet 08 apr 2008 13:19
Jag kan inte bestämmer mig om jag ska har en eller två - det tradition i mitt land att ha två men jag tycker att det är praktisk med bara en. Jag har tittat på några jag tycker om men jag måste fatta ett beslut om en eller två först. *shock*
Min m2b ska bara ha en - han är inte van att ha ring och tycker att det är konstigt med en ring för att inte prata om två!
cadden
Antal inlägg: 35
Loggade in: 15 jul 2008
Utloggad
Skrivet 08 apr 2008 14:49
Jag ska ha kvar min förlovningsring, sedan ska jag ha en vigselring med gravyr i och min blivande make ska bara ha sin förlovningsring, med ny gravyr i .
Tog ett tag innan vi kom fram till detta, meni slutändan kom vi fram till att det blir: praktiskt, snyggt, enkelt, och billigast :)
excalibu
Antal inlägg: 83
Loggade in: 24 sep 2009
Utloggad
Skrivet 09 apr 2008 19:28
Hej jag kommer att få två vigselringar...plus min förlovningsring som jag redan har.
dvs en vigselring på var sida om förlovningsringen.
Men min m2b vill bara han sin förlovningsring.
Tycker att det är sååå fint med 3 ringar... samt att flera i min släkt haft så...