BröllopsGuiden
09 mar 2008 15:17       5 svar    18164 klick

Misstag

Spookys
Antal inlägg: 47
Loggade in: 12 mar 2009
Utloggad
Vad ska jag göra. Har gjort en miss i en inbjudan. När inbjudningarna skickades ut var jag osäker om jag skulle bjuda en gammal kollegas pojkvän som jag knappt känner så jag skrev endast hennes namn så jag kunde tänka lite. Men nu har ju hon uppfattat det som att han inte alls är bjuden. Hon har istället för att fråga om han får komma tagit för givet att han inte är bjuden och blivit jätte ledsen över det. Så nu har hon bestämt sig för att inte komma alls.
Hur ska jag kunna förklara för henne att han också är bjuden om hon vill utan att det låter fel? Hon har ju tagit för givet att vi inte vill ha honom där alls. När vi inte riktigt visste hur vi skulle göra, det var inte alls meningen. Någon som har en bra "snäll" förklaring att vi missade honom i planeringen?
citronfjärilen
Antal inlägg: 126
Loggade in: 22 sep 2008
Utloggad
Skrivet 09 mar 2008 16:03
ja det är svårt med vem man ska bjuda och endel har ju så nya relationer att man kanske redan skrivit och postat inbjudan. Kan du inte förklara att du var osäker hur du skulle formulera dig . *thumbsup* lycka till!!
Spookys
Antal inlägg: 47
Loggade in: 12 mar 2009
Utloggad
Skrivet 09 mar 2008 17:43
Tack för lite feedback, alltid så svårt att göra alla glada. Det är ju min dag. Men jag ska prata med henne, hoppas hon förstår.
Tack!
Duffy
Antal inlägg: 259
Loggade in: 14 jul 2013
Utloggad
Skrivet 10 mar 2008 16:59
Jag bjöd också en arbetskamrat med hennes kille. Men kruxet var att jag inte visste vad han hetter mer än i förnamn så jag skrev bara hennes namn på kuvertet. Men sen pratade jag med henne och sa som det var att jag inte visste namnet och att han själklart är bjuden också! Hoppas att hon förstår!
EmilyJ
Antal inlägg: 13
Loggade in: 28 aug 2009
Utloggad
Skrivet 02 aug 2009 18:16
Aj då. Jag hade också några såna osäkra kort men jag löste det såhär. "Inbjudan ... bla bla bla RESPEKTIVE: Har du en respektive vi inte känner till? Självklart är även denne välkommen. Tänk bara på att skriva namnet på svarskortet!"
Faktum är att det är bara en som valt att ta med sig sin, trots att vi fick reda på att många hade pojk/flickvänner som vi inte visste om. :)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!