14 mar 2008 20:18
10 svar
19618 klick
Måste man bjuda bara för att man är släkt??
idaalbin
Antal inlägg: 20
Loggade in: 01 apr 2012
Utloggad
Jag och min blivandes bror kommer inte så bra överrens. Han beter sig oftast som en 5-åring och jag har ju inte kunnat hålla tyst utan sagt vad jag tycker och tänker och det har resulterat i att vi inte får tackkort när det varit något, inte heller flyttkort när de flyttade (för ca 4 månader sen (vart ska jag då skicka inbjudan??)). Jag vill ju inte att han ska bli bjuden, men för karlns skull så blir det väl så. Har vi inte fått nya adressen när korten ska ut, vad göra??
bic
Antal inlägg: 247
Loggade in: 09 aug 2012
Utloggad
Skrivet 14 mar 2008 20:34
för att hitta åt adressen, använd
http://www.eniro.se eller
http://www.hitta.se och sök efter den.
Jag vill rapportera detta inlägg!
idaalbin
Utloggad
Skrivet 14 mar 2008 20:41
Jag vet att jag kan gå in på Eniro, men varför ska jag jaga honom. Vill han inte skicka flyttkort till sin egen bror bara för att han är sur på mig så känner jag att jag det får vara...
Duffy
Antal inlägg: 259
Loggade in: 14 jul 2013
Utloggad
Skrivet 14 mar 2008 22:18
Vi flyttade vid årsskiftet och vi har inte fått våra egna flyttkort för att skicka ut till folk...trots att vi skall få...men de har väl försvunnit i posten! Hah! Hoppas att det löser sig.
Lena78
Antal inlägg: 92
Loggade in: 19 aug 2009
Utloggad
Skrivet 19 mar 2008 13:34
Fy vá jobbigt... Kommer din kille överrens med brorsan?? Tala om för killen hur du känner och låt honom bestämma om ni ska bjuda brorsan.
(annars får du väl hoppas att han inte kan komma)
Lycka till...
Din kille kan väl ringa sin bror angående adressen??
Jennifer75
Antal inlägg: 105
Loggade in: 25 jun 2008
Utloggad
Skrivet 19 mar 2008 13:56
Jag tror nog att jag skulle prata med min blivande först. Om han inte kunde bestämma något så skulle jag nog kanske helt enkelt ringa hans bror och fråga om han vill ha en inbjudan eller inte. Man har ju ingen lust att bjuda någon som kanske bara kommer för att han är släkt men egentligen inte vill - och samtidigt så vill man ju inte göra sig osams med nya släkten redan innan bröllopet genom att inte bjuda, låt honom välja!!
;)
hallonsaft
Antal inlägg: 1
Loggade in: 22 mar 2008
Utloggad
Skrivet 22 mar 2008 20:50
Tänk på att det är er stora dag. Ingen annan ska lägga sig i vem ni bjuder. Känner du dig obekväm med din blivandes bror så diskutera det med honom och kom fram till ett bra beslut. Ingen annan ska fatta det beslutet åt er eller ens ha en åsikt. Har de en åsikt ska de hålla tyst om den.
Det är min åsikt i alla fall :)
idaalbin
Utloggad
Skrivet 23 mar 2008 21:09
Vill bara tala om att vi träffade brorsan igår, men ingen sa något om en ny adress. Bröderna sa nästan inget till varandra över huvud taget. Vi ska ha ett barnfritt bröllop och då tror jag att de inte kan komma, jag hoppas inte det i alla fall. Min blivande vill ju att vi ska bjuda honom så vi funderar på att vänta med att skicka hans inbjudan. Han lär ju höra av de andra att vi ska gifta oss och är det då någon som ifrågarsätter att han inte fått inbjudan så kan vi ju kontra med om han vill ha en så får han väl skicka flyttkort till oss... vad jag vet så är det redan några som fått den... adressen alltså.
idaalbin
Utloggad
Skrivet 23 mar 2008 21:13
Jag råkade se att Lena78 ska gifta sig på samma dag som oss, vad kul... vi gifter oss i Västerås. Var ska ni gifta Er??
MissVe
Antal inlägg: 4
Loggade in: 20 mar 2012
Utloggad
Skrivet 20 mar 2012 06:34
idaalbin SKREV DEN 23 mar 2008 21:09 FÖLJANDE: Vill bara tala om att vi träffade brorsan igår, men ingen sa något om en ny adress. Bröderna sa nästan inget till varandra över huvud taget. Vi ska ha ett barnfritt bröllop och då tror jag att de inte kan komma, jag hoppas inte det i alla fall. Min blivande vill ju att vi ska bjuda honom så vi funderar på att vänta med att skicka hans inbjudan. Han lär ju höra av de andra att vi ska gifta oss och är det då någon som ifrågarsätter att han inte fått inbjudan så kan vi ju kontra med om han vill ha en så får han väl skicka flyttkort till oss... vad jag vet så är det redan några som fått den... adressen alltså.
Om din blivande man vill att ni ska bjuda honom så känns det självklart för mig att göra det. Annars inte. Vad det gäller släkten måste man lyssna på varandras vilja tycker jag. Att skicka inbjudan senare verkar konstigt.
Du känner att han är lite märklig, men var då inte likadan.
Ge kärlek så får du tillbaka.
Lycka till.
Nicolina86
Antal inlägg: 10
Loggade in: 12 jul 2012
Utloggad
Skrivet 30 mar 2012 18:51
idaalbin SKREV DEN 23 mar 2008 21:09 FÖLJANDE: Vill bara tala om att vi träffade brorsan igår, men ingen sa något om en ny adress. Bröderna sa nästan inget till varandra över huvud taget. Vi ska ha ett barnfritt bröllop och då tror jag att de inte kan komma, jag hoppas inte det i alla fall. Min blivande vill ju att vi ska bjuda honom så vi funderar på att vänta med att skicka hans inbjudan. Han lär ju höra av de andra att vi ska gifta oss och är det då någon som ifrågarsätter att han inte fått inbjudan så kan vi ju kontra med om han vill ha en så får han väl skicka flyttkort till oss... vad jag vet så är det redan några som fått den... adressen alltså.
Din blivande och hans bror verkar inte ha ett speciellt sunt förhållande om de inte klarar av att tala med varandra. Min absoluta rekommendation är att ni tar tag i saken före bröllopet och rensar luften ordentligt, även om det känns jobbigt. Att köra med sen inbjudan och andra otydliga signaler gör som regel bara saken värre. Raka rör och klarspråk är bäst.