BröllopsGuiden
19 mar 2008 20:48       12 svar    2635 klick

Angående läppstift

kexet80
Antal inlägg: 43
Loggade in: 13 okt 2008
Utloggad
jag brukar ju aldrig ha läppstift till vardags eller fest annars men tänkte det kanske kunde vara fint som brud. men hur ska jag göra för att inte få läpparna att "fnasa" sig och läppstiftet försvinna?nån som kan tipsa på nåt bra märke som är hållbart och inte lämnar märken på glaset??
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 19 mar 2008 21:19
Lip infinity sitter som berget... kommer ej ihåg vad märket heter... men det e ett av de "vanliga" som man kan hitta överallt på typ Åhlens och HM.
marfa522
Utloggad
Skrivet 20 mar 2008 15:49
Läppstiftet jag pratade om är ifrån MaxFactor.
Och det är oxå som ovanstående skrev. Det är alltid bra att använda läppenna som kant så att läppstiftet inte flyter ut så att säga.
Vanlee
Antal inlägg: 60
Loggade in: 29 jul 2008
Utloggad
Skrivet 20 mar 2008 16:11
*följer tråden med stort intresse* Själv har jag nog på min höjd använt läppglans så jag kan iiingenting om läppstift, men jag vill ju ha en fin pussmun på bröllopet! ;-)
marfa522
Utloggad
Skrivet 20 mar 2008 16:27
Är man inte va vid att ha läppstift bör man inte välja någon stark färg typ ill rött, oavsett hur snyggt det kan va. Man kommer känna sig som en clown, jag gör det iaf. Snyggast är det oftast, enligt mig, med någon "mellan rosa åt det lite bruna hållet" - jätte bra beskrivning jag vet ;)
Tycker man att man har små läppar ska man välja en ljusfärg på läpparen.
silverpingla
Antal inlägg: 165
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 23 mar 2008 13:03
Den största faran med läppglans och stift är ju att de kan kladda. Min fasa är att alla som jag pussar ska få färg på kinderna och jag ska lämna läppstift överallt på glas mm mm... Sen tycker min blivande att det är obehagligt att pussa mig om det är värsta kletkladdet av klibbläppglans! Och det vill man ju inte på bröllopsdagen *hubba*
marfa522
Utloggad
Skrivet 23 mar 2008 13:18
Det är just därför jag rekommenderar Lipfinitiy (eller hur det nu stavas) från MaxFactor. Första gången jag fick testa den fick jag en chock! Fick testa den på morgonen på stan, en ganska stark röd färg vill jag dessutom tillägga. Jag och min kompis gick runt på stan vi åt lunch och flera timmar senare kom jag hem åt en macka och EFTER allt detta fick jag syn på mig själv i spegeln och hade FORTFARANDE lika röda läppar som på morgonen...

Vill smetar inte ut alls! Våga testa iaf!
silverpingla
Antal inlägg: 165
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 06 apr 2008 10:45
Jaaa, då får jag prova det. Men jag tycker att det är svårt med vilken nyans man ska ha. Tips på ett som ser väldigt naturligut ut på en väldigt ljushyad person? :)

Sen så undrar jag - själva glansdelen som följer med lipfinityn (steg 2) - Är det klibbigt som de flesta läppglansen? Och måste man fylla på sådant under dagen?

Tack för alla tips brudar!
ewax
Antal inlägg: 13
Loggade in: 11 jul 2008
Utloggad
Skrivet 10 apr 2008 12:22
Har använt Lipfinity sedan det kom ut på marknaden, finns inget bättre! Vad gäller läppglanset som följer med är det inte alls klibbigt. Men om man vill att det ska glänsa får man bättra på ofta. Själv använder jag nästan aldrig glanset, glömmer bort det...
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 10 apr 2008 22:22
Jag hade samma funderinga som ni har innan bröllopet... men jag ska vara ärlig... den ända gången jag tänkte på att bättra på läpparna var innan vigseln och inna vi tog bilderna. Sen glömde jag bort det helt. Man pussas hela tiden (HÄRLIGT!! :D ) och jag tänkte inte på läpparna en ända gång. Så vill ni spara in på något... gör det på läppstiftet.
Pussas är härligt med eller utan färg!!
// Mia
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!