BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Vigsel Starta ny tråd
20 mar 2008 17:21       3 svar    1809 klick

bröllop i Thailand - HJÄLP!!

millitjej
Antal inlägg: 10
Loggade in: 27 mar 2008
Utloggad
Hej!
Min syster ska gifta sig i november i Thailand och har försökt leta på nätet efter hur man ska gå till väga. Hon vill bara precis ha en enkel ceremoni samt fotograf, och allt vi hittar på nätet erbjuder bara hela kittet med mat, tårta osv, och det är ganska dyrt.
Är det någon som gift sig i Thailand (gärna Phuket) och ordnat allt på plats istället? Vet någon om det är lätt att tex hitta en präst och fotograf där? Skulle bli jättetacksamma för hjälp!!
Hella
Antal inlägg: 49
Loggade in: 30 okt 2008
Utloggad
Skrivet 21 mar 2008 23:56
Gå in på thailandsguiden.se (eller com) där finns massa info om thailand och även ett forum där det finns info om bröllop. Många svenskar har gift sig i thailand och på forumet kan man komma i kontakt med många av dem och få hjälp och råd om hur man ska gå till väga!
Lycka till!!
Tezzan26
Antal inlägg: 1
Loggade in: 03 apr 2008
Utloggad
Skrivet 03 apr 2008 08:50
Hej! Vi åker ner till Phuket 30okt to.m 21 nov och vi planerar oxå att gifta oss. Jag hör av mig igen. Vi ordnar fotograf där nere själv, vi vill heller inte ha "allt".
Fru K
Antal inlägg: 24
Loggade in: 07 jan 2009
Utloggad
Skrivet 22 jun 2008 16:34
Hej!

Hon kan alltid kontakta svenska kyrkan i Bangkok och boka in en kyrklig välsignelse. Ett tips är dock att ringa istället för att skicka mail. Det tog över två månder innan jag fick svar på mitt första mail vilket beror på att de får så många mailförfrågningar varje dag. Eftersom prästen befinner sig i Bangkok får man stå för hans kostnad för resa och uppehälle till Phuket. Med lite tur är det fler som vigs samma dag (dock ej samtidigt) och kan dela kostnaden.

Vi vill också ha det lite enklare och har valt att anlita Paradise weddings. Vi har tagit deras mindre paket där de har präst, brudbukett, pyntat på stranden och fotograf. Vill man kan de även hjälpa till med övriga saker som tex boka restaurang, håruppsättning, transport osv.

Lycka till!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!