BröllopsGuiden
23 mar 2008 10:21       4 svar    1947 klick

Nån som varit till Malaga?

Lars&Rose-Marie
Antal inlägg: 7
Loggade in: 28 jun 2008
Utloggad
Vi letar och letar efter passande resmål för vår bröllopsresa. Tycker det är skitsvårt att bestämma sig.
Vi vill ha sol o bad men också sevärdheter, gärna historiska platser.
Funderar nu på att åka till Malaga som ligger i spanska Andalusien. Verkar fint och finns lite av varje.
Nån som varit där och kan delge både positiva och negativa åsikter?
Alven
Antal inlägg: 17
Loggade in: 11 maj 2008
Utloggad
Skrivet 23 mar 2008 23:22
Hej!

Jag har bott i Malaga i över ett år och det är verkligen att rekomendera. Ni har sol och bad, shopping som är toppen och massor av mysiga ställen att besöka uppe i bergen.

Nu är det tre år sen som jag bodde där, men när jag bodde där så fanns det en jätte mysig resturang uppe i bergen med super utsikt och gudomlig mat, kommer tyvärr ej ihåg vad den hette.

Har även bott I marbella, ligger en bit ifrån malaga och den staden är lite mindre och mysigare, (lugnare) som jag nog nästan mer skulle rekomendera för en smekmånad. Malaga är ett riktigt partyställe, med ganska mycket studenter.

Vilken månad åker ni? För det är stor skilland på hur mycket turister det är där.

Om ni väljer att bo i Malaga så tycker jag att ni ska ta en dagsutflykt till jerez (tror det stavas så) där finns det mycket historia och spanska ridskolan ligger där och den är såååå häftig...

Lycka till!
Lars&Rose-Marie
Antal inlägg: 7
Loggade in: 28 jun 2008
Utloggad
Skrivet 24 mar 2008 13:21
Vi tänkte åka runt den 7:e juli (gifter oss den 5:e).

Finns det mkt insekter där (har lite fobi)?

Hur är stränderna (sand, sten, långgrunt, klart vatten)?

Jättetacksam för svar! Jättebra om man kan få tips från nån som t.o.m. bott där

:)
Alven
Antal inlägg: 17
Loggade in: 11 maj 2008
Utloggad
Skrivet 28 mar 2008 04:12
hm insekter... nä det är inte så farligt... hade väl några små kackerlakor på toaletten lite då och då...

Ständerna är sand och det är ganska klart vatten, tyvärr har ju både Malaga och Marbella blivit ganska förstörda av all turism, så det är lite smutsigt i stan och stränder där det är mycket folk... men jag tycker ändå ni ska åka ditt... för man hittar sina favo ställen... och åk gärna runt lite om ni har tid!

Det är mest turister i Augusti!

Hoppas att ni får det helt underbart! Det är bara o fråga om du vill veta mer... Jag ska ta reda på vad den där resturangen i bergen heter... för ditt bara måste ni :)

Hälsningar Eva
janie
Antal inlägg: 18
Loggade in: 12 nov 2008
Utloggad
Skrivet 28 mar 2008 16:32
Åh.. Malaga!
Fy, så härligt. Har också varit där en hel del. Instämmer i att turismen förstört mycket i staden. Ett måste är gå upp till fortet uppe på berget. Fantastisk utsikt!!!

Om ni får lite tid över.. vill jag varmt rekommendera en av de vackraste platser jag besökt och det är Mijas. Ligger ca 2mil från Malaga.
Ta då Metro från Malaga Central och hoppa av i Fuengirola, därifrån tar ni buss. Mijas är en liten helt fantastisk mysig stad, restauranger med god mat, strålande utsikt etc etc. etc. Buy Bueno
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!