BröllopsGuiden
09 apr 2007 19:33       12 svar    1862 klick

Dansen

jarmag
Antal inlägg: 91
Loggade in: 13 jul 2007
Utloggad
Hej alla blivande!
Funderar lite på hur ni andra gör med dans på era bröllop? Alltså ni som inte redan är fenor på att svänga era lurviga tillsammans med eran tilltänkta..
Jag och Jarno är säkert jättebra på att dansa, var för sig... Men det här med pardans har vi inte riktigt kläm på än, och det är synd för det är ju så trevligt. Så vad gör man? Jag har mailat tre "dansskolor" för att höra om de har kurser/privatundervisning, eller ska man försöka få föräldrarna att visa?
sali
Antal inlägg: 37
Loggade in: 11 dec 2008
Utloggad
Skrivet 09 apr 2007 20:05
Jag vet inte heller hur vi ska göra. Har köpt en bok, men det funkar inte. Dansskolor är jättedyrt här och vi har ingen som vi känner som är bra på att lära ut. Dansa vals vill vi, men vi börjar bli lite oroliga för hur det ska gå....
frk matsdotter
Antal inlägg: 181
Loggade in: 07 okt 2007
Utloggad
Skrivet 09 apr 2007 21:14
här är vi två till med samma problem. vi skjuter det framför oss hela tiden, fast vi vet att vi skulle beöva fler års träning... en som är klumpig som ett kylskåp och en som är stel som en pinne, med noll taktkänsla... det kan inte bli roligare för de som ska titta på!
dansskolor, kurser, (kanske på typ komvux eller studieförbundet vuxenskolan...) bekanta, föräldrar etc. jag hoppas min blivande kan gå med på att låta min syster filma oss när vi övar så vi ser hur det ser ut . det tror jag kan hjälpa. då slipper vi visa oss för någon annan när vi övar, utan kan nog se själva vad som behöver korrigeras. man kan väl ladda ner valssteg på internet... borde gå!
gunnel32
Antal inlägg: 182
Loggade in: 07 jan 2008
Utloggad
Skrivet 09 apr 2007 22:12
Vi ska dansa, men vi har aldrig tänkt på hur vi dansar. Ingen av oss är speciellt duktiga på att dansa, utan vi brukar bara mysa när vi dansar och så är det väl det som vi kommer att göra på bröllopet också. Fast vi ska inte ha en traditionell vals heller, utan vi har valt en låt som båda tycker mycket om och tar det som vals istället.
sali
Antal inlägg: 37
Loggade in: 11 dec 2008
Utloggad
Skrivet 09 apr 2007 23:14
men jag vill verkligen dansa vals för en gång skull oxå. Vore enklare om jag inte ville alls.
jojjo
Antal inlägg: 25
Loggade in: 08 okt 2007
Utloggad
Skrivet 10 apr 2007 08:30
Vet inte om jag är rätt person då jag inte har det här problemet (vi har dansat några år). Min dyn på saken är att det bara är en dans, och gästerna kommer inte att bry sig om hur det ser ut. Av den orsaken föreslår jag att lära sig av föräldrarna om de kan dansa vals, det går fort och lätt. Om det sen är wienervals, modern vals eller "gammeldans vals" spelar mindre roll.

Om föräldrarna inte kan dansa vals så är mitt tips att ni tränar själva med hjälp av böcker och dansfilmer på nätet. När det känns som om det fungerar någorlunda bra så kan man hyra in en danslärare några timmar för att få till "det sista".

/Jojjo
Kakan
Antal inlägg: 152
Loggade in: 10 aug 2008
Utloggad
Skrivet 10 apr 2007 09:46
jag och min blivande har bestämt oss för att bara dansa till en favvolåt... tycker det e skönt att slippa valsen = )
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 07 maj 2007 19:35
Min sambo gifter sig inte om han måste dansa vals, men jag ska försöka få till en tryckare i alla fall (då behöver man ju knappt röra sig).
Fru Trogensson
Antal inlägg: 127
Loggade in: 18 maj 2008
Utloggad
Skrivet 15 maj 2007 16:03
Vi ska inte heller ha nån vals, det blir bara en vanlig tryckare till låten " I swear" med boys 2 men..
dorotea
Antal inlägg: 2
Loggade in: 01 jun 2007
Utloggad
Skrivet 15 maj 2007 17:19
Samma problem här! Vi kan inte dansa! Om vi är några stycken i samma stad kanske det går att anordna ngt tillsammans, utan att det blir så dyrt, vart bor alla här?
__ullis__
Antal inlägg: 47
Loggade in: 29 jul 2009
Utloggad
Skrivet 15 maj 2007 18:56
Vi ska inte dansa vals då jag e super kass på d.. vi har bestämmt oss för att dansa "tryckare" istället.. tycker faktiskt att d e mycket mysigare oxå..
Balcaz
Antal inlägg: 231
Loggade in: 12 apr 2010
Utloggad
Skrivet 15 maj 2007 21:04
Vi är inte heller så bra på det där med vals, men det blir som det blir. Vi ska dansa vals. Blir det inte så bra, so what.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!