BröllopsGuiden
26 mar 2008 22:29       6 svar    1633 klick

Hur mycket?

litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Hur mycket kommer ni betala för er fotograf och vad får ni?
Pratade med en fotograf som ville ha 49 000 (!!!!!!!!!!!!!!!) för en heldag.. Yeah right!
Men vad är vettigt egentligen?

Och finns det någon som har något förslag på en bra fotograf runt Värmland/Dalarna!?
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 26 mar 2008 22:40
De fotografer jag tittade på kostade runt 5000kr för någon timme och då fick man typ 5-6 bilder för den kostnaden. Tyckte det var alldeles för dyrt så vi ska förlita oss på tre stycken vänner som är hobbyfotografer och har varit det i flera år.
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 26 mar 2008 22:48
Vilken tur du har! Har försökt få tag i några bekanta men de ville/kunde inte ställa upp,...

Ja.. det är mycket pengar.. Och jag som skulle vilja ha nån med hela dagen.. hmm..
Duffy
Antal inlägg: 259
Loggade in: 14 jul 2013
Utloggad
Skrivet 26 mar 2008 23:06
Vi har bokat en fotograf som tar 5000:- för att fota i 4-5 timmar. Då får man en skiva med alla bilder hon har tagit. Högupplösta ca 300-500 bilder. Man får även en fotobok med bilder. Hon fotar en timma innan vigseln och under vigseln och efteråt med släkt och vänner. Hon kommer även vara med lite under vår middag tror jag. Hon har även ett paket som heter guldpaketet. Där fotar hon i 10 timmar tror jag. 10 000:- tar hon för det. Vet inte hur långt bort hon tar sig. Hon utgår ifrån Ellös. Vi gifter oss i Tranemo församling. Inte långt från Jönköping. Så det är ju en bit att åka dit, så hon kanske kan ta sig till Dalarna/Värmland!? Fråga kan man ju alltid göra. Jag tycker att det verkar rätt så prisvärt ändå.
Christina Josephsson heter hon. Har precis bytt webadress. Den gamla adressen är www.jellow.se och den nya är www.christinajosephsson.se Jag tror inte att sidan är överflyttad till det nya ännu. Hennes nya mailadress är christina(at)christinajosephsson.se

Lycka till
ullis77
Antal inlägg: 309
Loggade in: 15 sep 2010
Utloggad
Skrivet 27 mar 2008 09:27
Här i stan (Örebro) finns det en fotograf som är med hela dagen å han tar 20 000:-.
När vi pratade med honom så sa han att han kan åka dit man vill ha honom, så han kan säkert komma till er.

Han heter Dan Lindberg. www.danlindberg.nu
trampetroll
Antal inlägg: 84
Loggade in: 13 feb 2009
Utloggad
Skrivet 27 mar 2008 22:01
Jag bor nära Ellös och skulle absolut kunna boka denna fotograf för 5000kr, det är ju jättebilligt! Men är det någon som vet om hon är bra? Någon som verkligen har erfarenhet av henne för det låter lite väl bra för att vara sant.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!