BröllopsGuiden
27 mar 2008 09:54       11 svar    1389 klick

Tråkigt:(

ullis77
Antal inlägg: 309
Loggade in: 15 sep 2010
Utloggad
Har fått ett par kanske som svar på inbjudan...anledningen är att det är mitt i deras semester?

Inte för att de ska åka utomlands lr har bokat nåt, utan att de EVENTUELLT ska göra d?

Jag är av den uppfattningen att om man är bjuden på bröllop så går man, för att det är en ära att bli bjuden? Vet inte...jag kanske är konstig som ser det så?

Tycker det känns jättetråkigt :(
flisan
Antal inlägg: 88
Loggade in: 26 feb 2009
Utloggad
Skrivet 27 mar 2008 10:12
Oj, vilket konstigt svar...
Blir man bjuden på bröllop går man på det om man kan, och planerar sin semester sen.
Om det nu redan var bokat är det ju inte konstigt att man säger nej till att komma, men så var ju inte fallet.
Tycker det var väldigt konstigt av dem.
Bli inte för besviken nu, är säkert på att det inte är många som tänker så.
lilja
Antal inlägg: 144
Loggade in: 09 jan 2009
Utloggad
Skrivet 27 mar 2008 10:20
Tråkigt Bröllop är ju inget som man svarar "om inget bättre kommer upp" på tycker jag Att ens vänner gifter sig händer ju för hoppningsvis bara en gång.
Har själv fått nej svar för att de hittat bättre eller roligare saker att göra Jätte tråkigt, men nu visas ju de riktiga vännerna, de som vill fira sina vänners bröllopsdag
ullis77
Utloggad
Skrivet 27 mar 2008 10:24
Ja precis..så resonerar jag med...en dag kan man väl undvara av sin semester å planera in..lr? Speciellt när de inte har nåt inplanerat än.

Mkt konstigt svar...antar att de helt enkelt inte vill komma eg.?
Men att d inte vågar säga d...kanske.

Tråkig är det iaf.
lilja
Antal inlägg: 144
Loggade in: 09 jan 2009
Utloggad
Skrivet 27 mar 2008 10:31
Jätte tråkigt med såna svar, och är det så att de eg inte vill komma så är de kanske eg inte så bra vänner, lite hårt att säga men så känner jag med mina vänner som inte vill komma. Det kommer 13 av våra 26 bjudna vänner och då vet jag ju att det är de 13 som är våra vänner
ullis77
Utloggad
Skrivet 27 mar 2008 10:37
Jopp...så är det ju.
De som är ens riktiga vänner prioriterar ju bröllopet.
Jennifer75
Antal inlägg: 105
Loggade in: 25 jun 2008
Utloggad
Skrivet 27 mar 2008 12:03
Vilka muppar... Om det nu är så att de inte har ngn lust att komma så borde de iallafall kanske helt enkelt kunnat säga att de var uppbokade istället så att inte du ska känna att du är deras näst bästa. Jag tror nog att jag skulle sagt åt dem att jag skriver dem på nej tack listan. Man får inte bete sig hur som helst. Ja, ja, hoppas att det ordnar sig och att alla som du verkligen gillar gillar gillar kommer! *hug*
Duffy
Antal inlägg: 259
Loggade in: 14 jul 2013
Utloggad
Skrivet 28 mar 2008 17:15
Ja, jag håller helt och hållet med alla föregående talare. Jag tycker att blir man bjuden på bröllop så är det en ära. Det går man på! Man tackar inte nej om det inte finns riktigt bra själ till det. Och vad skulle det kunna vara!? Det finns ju inga! Har man redan en bokad resa - okej. Det kan man ju inte boka av.

Förra året höll jag i en simlärarkurs en helg. Några veckor efter att jag hade fått in anmälningar och bekräftat att det blev en kurs blev vi bjudna på bröllop. Just den helgen! Jag ändrade då i mitt schema till kursen så att jag kunde ha in en gästföreläsare som hade hand om utbildningen så jag kunde åka på bröllopet. Man får väl försöka lite!

Jag har också några som förmodligen inte kommer och då blir man ju besviken. Man tror ju ändå att de man bjuder det är såna som kommer.
jojoliten
Antal inlägg: 206
Loggade in: 25 jun 2018
Utloggad
Skrivet 28 mar 2008 18:42
kanske.. vad är det för svar på en bröllops inbjudan.. det är ja eller nej som gäller. det var det konstigste jag hört.. mkt märkligt.. hoppas att dom tänkt svara ja eller nej innan osa datum iaf.. annars tycker jag att du ska räkna bort dom.

vart lite sur idag då jag hört att min farbror gnällt över att jag skrivit "mörk kostym" på inbjudan.. bara för att han inte äger någon kostym. Dom flesta äger ju någon typ av kosty.. jag har inte MÅSTE på att den ska vara mörk, men en kostym kan man väl lyckas få på sej. Nu ska han iaf få låna/få min pappas.
leez
Antal inlägg: 102
Loggade in: 11 nov 2008
Utloggad
Skrivet 28 mar 2008 19:25
Vanner till mig som har gift sig, har sagt detta till mig "Man far reda pa vem ens riktiga kompisar ar nar man gifter sig" o jag borjar fullstandigt tro pa det....

Jag fragade min basta kompis ifran Syd Afrika om hon ville bli min "maid of honour". Hon svarade ja... Nu sa har hon sagt nej... Mindre fyra manader innan vi ska gifta oss!
Jag vet att hon har det ratt tufft ( hon har fatt barn) Men grejen ar att jag fragade henne i Maj forra aret, sa hon har haft en del tid pa sig...
Hon kan vara valdigt omogen, o nu sager hon att jag inte skulle fragat henne fran borjan om jag nu ar sa himla upprord o allt...

Kan ni forsta i alla fall hur jag kanner? Eller har hon alldeles ratt? Jag borjar tvivla pa mig sjalv o det ar aldrig bra...
Jag menar, hon ar min basta van..
Jag hade hellre tagit ett nej ifran henne da an ett nu..
Jag blir sa ledsen... Varfor kan man inte bara fa vara en glad brud?
jojoliten
Antal inlägg: 206
Loggade in: 25 jun 2018
Utloggad
Skrivet 28 mar 2008 19:46
jag förstår att du blir upprörd, men hon kanske har väntat med att säga nej då hon igentligen verkligen vill kunna vara din tärna.. kanske har tagit emot jätte mycket för henne att vara tvungen att avstå. hur har hon lagt fram det? hur uppfattar du det?

jag har så dåligt med nära vänninor att jag inte vet om jag ska fråga fler eller ej.. har frågat min närmsta väninna.. men vill ev ha fler och han hon då blir min "maid of honor" .. just för att matcha antalet best men som är 3st (eller 2st + en marskalk).. funderar då på vilka jag ska fråga.

har nyligen blivit väldigt bra kompis med en föredetta arbetskollega.. men vert inte om vi varit vänner för kort tid för att fråga. har inte ens hunnit träffa hennes kille än.

har du någon annan nära väninna?
leez
Antal inlägg: 102
Loggade in: 11 nov 2008
Utloggad
Skrivet 28 mar 2008 20:03
Jo, jag vet vad du menar.. fast jag forstar inte varfor man sager ja till en sadan stor roll, nar man vet att man med storsta delen vet att man kanske inte kan komma? Jag trodde verkligen att hon skulle komma.. Jag skulle defenitivt komma pa hennes brollop! Hon kanner inte bara mig, hon ar ocksa nara van med min blivande..
Jag tanker inte fraga nagon annan, da jag ville att hon skulle ha den rollen.. Kanns kymigt (for mig) att fraga nagon sa nara inpa.. Tror de skulle kanna att de var andra valet...
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!