BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Vigsel Starta ny tråd
27 mar 2008 19:33       11 svar    1810 klick

musik i kyrkan

bagatelle76
Antal inlägg: 107
Loggade in: 25 mar 2010
Utloggad
Vi har supersvårt att bestämma vilken utmarsch musik vi skall ha i kyrkan.

Vi hade tänkt ha någon komisk musik, typ monty python´s "always look at the bright side of life". Men har kört fast lite nu..

Vad skall ni ha för musik, och har ni några tips?? *angel*
ullis77
Antal inlägg: 309
Loggade in: 15 sep 2010
Utloggad
Skrivet 27 mar 2008 19:40
Vi ska ha drottningholms musiken. Bestämde jag för typ 10 år sen att jag ville ha om jag gifte mej nån gång;)

I många kyrkor så är de hårda med vad man får spela å inte. Bäst å kolla upp vad som är ok i ens kyrka. :)
bagatelle76
Antal inlägg: 107
Loggade in: 25 mar 2010
Utloggad
Skrivet 27 mar 2008 19:51
Drottningholmsmusiken är jätte vacker, valde faktiskt mellan den och en annan som inmarschmusik... Men tillslut bestämde vi oss för Gotländsk brudmarsch, då min pappa kommer där ifrån:-)
HannaoStefan
Antal inlägg: 28
Loggade in: 21 jul 2008
Utloggad
Skrivet 27 mar 2008 22:01
Vi ska ha Mendelsohn som ingångsmarsch och Änglagård som utgångsmusik. Med det är verkligen svårt att välja.. Hoppas att kantorn kan Änglagård bara... Finns ju med på kyrkomusik.se ialla fal. :)
Duffy
Antal inlägg: 259
Loggade in: 14 jul 2013
Utloggad
Skrivet 27 mar 2008 22:26
Åh - vilken bra sida. kyrkomusik.se. Mot Skärgården är ju så mysig, men, man förknippar den nog lite för mycket med skärgårdsdoktorn. Men vi skall ju gifta oss vid vattnet, så det kanske skulle passa bra!?
Jennifer75
Antal inlägg: 105
Loggade in: 25 jun 2008
Utloggad
Skrivet 28 mar 2008 09:12
Vilken supersida, bästa tipset på länge!! *thumbsup*

Vi hade tänkt ha Trumpet Voluntary som ingång... Tror jag... Utgång, ja, där har min sambo bestämt sig att han vill ha:
Prelude ur Te Deum - Marc-Antoine Charpentier, det är ju den där låten som alltid spelas innan alla eurovisions sändningar, ni vet melodifestivalen, slalom och allt sånt.. Ja, det vill han iallafall. Vi får se, den är ju rätt söt men samtidigt så vet jag inte om folk ska tänka på Ingemar Stenmark och Carola när de tittar på oss.. ;)
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 28 mar 2008 10:19
Jennifer75

Vi hade dom melodierna i den ordningen det vart jättelyckat. Men vi valde din sambos låt enbart för att den är en aning udda. =)
Linnean
Antal inlägg: 80
Loggade in: 17 mar 2010
Utloggad
Skrivet 28 mar 2008 12:42
Ja då har man hittat en sida till att tillbringa tid på! :D

Jag vill ha något högtidligt in och något riktigt glädjefyllt ut!

Lyssnade på Mendehlson också och inser att jag troligen inte kan höra den utan att få tårar i ögonen. Är så´n vid vissa tillfällen. Det är bara att trycka på en knapp så kommer tårarna. Spelar ingen roll om jag sitter vid datorn eller är på någons bröllop. Undrar om jag fixar att ha den vid egen vigsel?
Vore ju roligt att hinna fram till altaret innan jag börjar grina... 8)
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 28 mar 2008 13:01
Vi hade Arravial (instumental låt med ABBA) Med Orsa Spelmän, Göteborgs Symfoniker och Göteborgs Symfoniska Kör. Av Benny Andersson och Björn Ulvaeus som ingångslåt. Som utgångslåt hade vi Klinga mina klockor med Orsa Spelmän, Göteborgs Symfoniker och Göteborgs Symfoniska Kör. Av Benny Andersson och Björn Ulvaeus. Det var mycket pampigt! Varför det vart så mycket "ABBA" är för att vi båda är uppväxta med denna musik och våra föräldrar spelade det väldigt mycket då vi var små. // Mia
silverpingla
Antal inlägg: 165
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 29 mar 2008 08:17
Ingång har vi inte bestämt med ut ska vi ha Thomas ledin - Helt galen i dig

Ett annat bröllop hade StarWars-theme när dom gick ut.
Marielle
Antal inlägg: 85
Loggade in: 07 jun 2008
Utloggad
Skrivet 03 apr 2008 06:31
Vi ska ha wagner som ingång och "What a wonderful world" som utgång
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!