BröllopsGuiden
27 mar 2008 20:07       24 svar    3186 klick

uniquebra?!

wifetobe
Antal inlägg: 143
Loggade in: 07 aug 2008
Utloggad
Hej! Ni som köpt unique bra, har ni köpt dem på nätet på deras hemsida, eller på ngt annat ställe??? Funderar på att beställa en faktiskt. Har köpt en torselett ( el hur det nu stavas), men funderar på att använda en unique bra istället. Om det känns som att brösten sitter uppe ok i den. Och att den inte släpper om man blir varm i kyrkan-skulle vara rätt jobbigt!! *blush*
Snart fru F
Antal inlägg: 160
Loggade in: 04 aug 2008
Utloggad
Skrivet 27 mar 2008 20:44
Jag har hört att dom är bra. De ska sitta bra på och inte ramla ut.
Jag pratade med en kvinna i en underklädesbutik och hon sa att man måste vara torr och ren innan man sätter på dom. Man får med skötselråd. Hon sa också att om man har c-cupa, så ska man köpa d-cupa. Jag funderar på att köpa också..
Du kan ju prova unique bra innan bröllopet för att käna att dom verkligen sitter. Dom är ju inte så dyra heller om du inte vill ha dom sen på bröllopet. Kostar 360.-
ullis77
Antal inlägg: 309
Loggade in: 15 sep 2010
Utloggad
Skrivet 27 mar 2008 21:39
Nemen...fan oxå...ska man beställa en kupstrl större än normalt alltså?

Det gjorde ju inte jag :( fick hem min igår, köpte en i silikon...satt uppe iaf...hoppade omkring lite...

Undrar oxå om den sitter kvar om man blir varm å svettig? lr fryser?
Duffy
Antal inlägg: 259
Loggade in: 14 jul 2013
Utloggad
Skrivet 27 mar 2008 21:51
360:- är väl mycket för ett par tutthållare ;o)
Jag köpte också en igår - på tradera 91:- dock. Jag beställde A-kupa, va fasen, skall man köpa större? Det får jag ju inte att gå ihop riktigt. De skall ju fösa ihop tuttarna och göra dem större. Då kan man väl inte ha en större kupa. Då försvinner ju tuttarna.
*suck*
får väl se hur den passar när den väl kommer.
wifetobe
Utloggad
Skrivet 27 mar 2008 22:04
duffy, köpte du en på tradera, en uniquebra? eller kopia? Vad hette den du köpte av??
Duffy
Antal inlägg: 259
Loggade in: 14 jul 2013
Utloggad
Skrivet 28 mar 2008 07:20
Jag köpte på Tradera. Den hette un bra...så det kanske är en kopia. Men den kanske funkar ändå!? Får testa när den kommer. Den jag köpte av hette ILoveSverige. 91:- plus frakten. Skall bli spännande att se om den funkar eller inte.
lilja
Antal inlägg: 144
Loggade in: 09 jan 2009
Utloggad
Skrivet 28 mar 2008 07:51
Köpte min på e-bay hette un bra och jag har B-kupa men hade faktiskt behövt C, Om man inte vill beställa så vet jag att lindex har såna för 169kr
Snart fru F
Utloggad
Skrivet 28 mar 2008 12:36
Blir tokig.. gick till samma underklädesbutik och frågade om uniquebra. Nu var det en annan kvinna där och hon sa att jag ska köpa c-cupa om jag har c-cupa..
Sa till henne att jag hört att man ska köpa en strl större, men hon tycket inte det.
Köpte ingen och tänkte kolla här om någon har köpt den och om ni köpt den i den strl ni har. *hmm*
Pernillsen
Antal inlägg: 25
Loggade in: 15 sep 2008
Utloggad
Skrivet 28 mar 2008 14:32
Hmmm, jag har c kupa och beställde en d kupa på uniquie bra´s hemsida (enligt deras rek.) Har provat den nu och är inte direkt nöjd.... får inte till den snygga klyftan som man ser på bilder utan att det trycks till och ser ut som man har fyra "behag" -den skär liksom av. Trycker jag på den på annat vis så bara finns den där utan att varken trycka ihop eller upp :-) Svårt att beskriva men jag skulle inte vilja tipsa någon som har en kupa på c eller strörre att köpa den.. tyvärr.
ullis77
Utloggad
Skrivet 28 mar 2008 14:49
Hmm...jag har oxå en c-kupa å beställde d.
Jag får till en klyfta iaf, men helt lätt är det inte att sätta på sig den.

Vågar inte hålla på å sätta på den för många ggr, är nojjig att klistret blir dåligt så att den inte sitter kvar på dagen D.
Snart fru F
Utloggad
Skrivet 28 mar 2008 14:58
Ha ha..tänk om man tappar dom i kyrkan? de ser ju ut som löstuttar nästan. Iallafall dom i silikon.
ullis77
Utloggad
Skrivet 28 mar 2008 15:30
Ja de gör ju d...min son som är 15 månader tyckte d va kul å klämma på dem. Hahaha;)
Snart fru F
Utloggad
Skrivet 28 mar 2008 15:36
Ja, det kan jag tänka mig att han tycker att det är :D Ska nos köpa dom, så kan sambon låna dom när jag ska sluta amma. Han kan ta på dom när bebisen e sugen på tutte.
silverpingla
Antal inlägg: 165
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 29 mar 2008 08:13
Vet inte om det var en unique bramen en kompis hade något liknande och de föll av hela tiden när hon började svettas. Hon har små bröst om det nu kan ha någom betydelse.

Efter det har jag blivit rätt rädd för dom och vet inte om jag skulle våga.

Å andra sidan så kanske klänningen håller kvar dom också. Den sitter ju oftast åt rätt tight.?
Snart fru F
Utloggad
Skrivet 29 mar 2008 09:31
Jag har nu köpt uniquebra och ska testa dom ikväll när jag ska på fest tillsammans med en axelbandslös top.. *hubba*
lindategenfeldt
Antal inlägg: 11
Loggade in: 08 maj 2010
Utloggad
Skrivet 29 mar 2008 17:29
Lugn bara lugn tjejer, man behövrer inte ha en storlek större! Jag har en A-kupa i vanliga fall och köpte alltså en A-kupa på min unique bra också. Den sitter jättebra, och jag har gjort "bli-svettig-en-hel-dag-testet" och den sitter absolut kvar! =) Jag gifter mig inte förrän i august men köpte nu ändå så att jag skulle hinna prova ut den och jag blev verkligen positivt överraskad! *thumbsup* Den passar perfekt för mig som ska ha en axelbandslös klänning och har svårt att hitta något annat..

En sak jag vill säga som tips är att inte ha den flera dagar i sträck för då får huden under så lite syre att det kan börja klia och bli lite obehagligt. *ermm* Men en eller två långa dagar är ingen fara. Eftersom en vanlig BH är gjord av tyg och släpper igenom luft så blir det ju lite skillnad när man har en i silikon (eller plast eller vad det nu är..)

Jag beställde förresten direkt från unique bra-s hemsida för jag ville inte ha någon billig kopia.
Lycka till tjejer! :)
wifetobe
Utloggad
Skrivet 29 mar 2008 20:11
Ok, jag tror att jag ska gå in till ngn underklädesbutik och se om jag får prova en innan jag bestämmer mig! Tack för alla svar! *hug*
missy
Antal inlägg: 13
Loggade in: 19 maj 2009
Utloggad
Skrivet 31 mar 2008 18:20
Jag håller med helt ... ville inte heller köpa nån billigare kopia som klistret kan släppa på å så som jag läst utan köpte en Unique Bra direkt från deras hemsida www.uniquebra.se och jag är så jäkla nöjd alltså, det trodde jag aldrig! Får stans puschup och klyfta i deras silikon behå så nu ska jag nog även köpa textilen oxå kanske. Ja köpte samma storlek i bhn som jag har i vanlig bh. good luck
wifetobe
Utloggad
Skrivet 02 apr 2008 19:02
Nu har jag beställt en unique-bra!!! Ska bli spännande att se hur den passar! Köpte också på deras hemsida! *thumbsup*
excalibu
Antal inlägg: 83
Loggade in: 24 sep 2009
Utloggad
Skrivet 02 apr 2008 22:52
Jag har köpt en free bra..möjligt att det är en kopia, men den är super plus att den är 100 kr billigare.. däremot på den SÅ MÅSTE MAN KÖPA EN STORLEK störrre.. vilket jag inte gjorde, men ringde dem och fick en för en ny i rätt storlek för en mindre summa:)
Någon som vill köpa en free bra i c storlek?
Tänk då på att du normalt sett brukar ha b...
Kramar
wifetobe
Utloggad
Skrivet 09 apr 2008 20:10
Ha ha ha! Min uniquebra har kommit och jag har testat den och ...hmm, vet inte om jag har fått till rätta touchen... det ser ju helt sjukt ut!! Men det syns ju inte med kläder över förstås, men ha ha, jag vet inte om jag gör fel. Snyggt är det inte i alla fall!!
missy
Utloggad
Skrivet 12 maj 2008 23:43
testa och vänd på den, gjorde jag, haha och då blev den superbra ... kolla in videon på nätet så ser du www.uniquebra.se finns den tror jag

tjo hopp
essiehjärtarfreddan
Antal inlägg: 5
Loggade in: 16 maj 2008
Utloggad
Skrivet 13 maj 2008 22:27
har precis beställten från uniquebras hemsida, min kompis har en. testade hennes först den var super på mig. Jag är en normal b o den jag tesade var b. den blir perfekt till min underbara klänning.
puss o kram
missy
Utloggad
Skrivet 28 maj 2008 00:15
ha ha coolt, shit va snabbt de verkar leverera!! ska beställa ett sånt "travelcase" att stoppa dem i när jag ska ut å resa .. helt såld på uniquebra alltså, vilken skön uppfinning!! tjohej
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!