BröllopsGuiden
28 mar 2008 19:48       4 svar    1507 klick

Behån?

Blåbrud
Antal inlägg: 159
Loggade in: 26 okt 2008
Utloggad
Idag har jag återigen varit på stan och letat behå. Jag har någon slags föreställning om att den perfekta behån finns därute nånstans,,,, vacker och mjuk, men samtidigt stadig och axelbandslös, som Pushar upp de små boobisarna så de blir snygga :-) under min axelbandslösa klänning. Men återigen fick jag åka hem utan nyinköpt behå! snyft.

Är det någon som har tips om var man hittar en ok behå i de vanliga butikskedjorna får ni gärna delge den infon här. Ha en skön kväll
Lena
*thumbsup* *thumbsup*
jojoliten
Antal inlägg: 206
Loggade in: 27 feb 2020
Utloggad
Skrivet 28 mar 2008 23:14
då borde det väl vara twilfit isf.. själv ska jag till gamla stan imorn (sthlm) och prova underkläder i en speciell underklädes butik "Gustaf Mellbin AB" hoppas att jag kan hitta mina underkläder där. Jag tar med mej bild på min klänning så ´vet säkert hon i butiken vad som kan funka.. vill gärna ha ngn typ av korsett.. då sitter den uppe pga att den är spänd i midjan och kan då ge den push jag e ute efter..

hoppas att jag hittar det jag söker.. butiken ligger på västerlånggaten 47.
silverpingla
Antal inlägg: 165
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 29 mar 2008 07:57
Förstår ditt problem! Jag vill inte ha en korsett men endå ha en "låg" vanlig bh eller en axelbandslös men allt är så fult eller så ger dom ingen form utan är bara tunt tyg.

Själv tycker jag at kappahl är dumma som inte har några bh:ar från 70. kanske 70A men inte då C iaf. Så det går bort.

Någon som har tips? Kan man sy om en "vanlig" bh på ngt sått så att den biten tyg där axenbandet sitter fast inte sticker upp ovanför klänningskanten? Då kan man ju ha genomskinliga band.
Snart fru F
Antal inlägg: 160
Loggade in: 04 aug 2008
Utloggad
Skrivet 29 mar 2008 09:53
jag tror också på att handla BH i en underklädesbutik där man får bra hjälp. Där är dom oftast kunniga och kan hjälpa till med rätt BH och storlek. Annars är Twilfit helt ok
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!