BröllopsGuiden
28 mar 2008 23:02       4 svar    4301 klick

tips på annat istället för bröllopsvals...

Hella
Antal inlägg: 49
Loggade in: 30 okt 2008
Utloggad
vi skulle vilja överraska våra vänner på bröllopet med nåt annat än bröllopsvalsen. vi gillar inte grejen med att stå i centrum och dansa, har sett att många börjar med bröllopsvals och sedan bryts plötsligt musiken och då har paret övat in en annan dans som man dansar till. skoj. vi har varit på bröllop då paret kört detta så det blir direkt ingen överraskning i så fall. vad kan man annars göra??? jag har inga ideer och behöver tips!!!skulle ju vara kul att överraska på nåt sätt!
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 29 mar 2008 11:44
Ni skulle ju kunna försöka kopiera en dans från en film eller musikvideo. Det finns ett par som gjorde dirty dancing dansen. Film finns på youtube och det är någon som lagt upp den i videogallerian oxå. Det är ju lite annorlunda.
Hella
Antal inlägg: 49
Loggade in: 30 okt 2008
Utloggad
Skrivet 29 mar 2008 12:34
Jag har oxå sett det klippet, jättekul! Det skulle verkligen passa eftersom jag älskar den filmen och har sett den massa gånger och kan replikerna utantill!!! =) Men ja, jag vet inte, det är ju det där med dans... ja det får mogna lite, kanske!!
pebbex
Antal inlägg: 51
Loggade in: 13 maj 2012
Utloggad
Skrivet 13 dec 2011 23:25

Vi kommer dansa till våra låtar (har några stycken som vi kommer mixa ihop) Sen kommer vi köra ett karaokeuppträdande på "Värsta schlagern" eftersom vi alltid skrålar den på singstar :) Har inga spännande roliga tips, bara bjud på er själva o ha roligt!

Det värsta jag varit med om var ett bröllop där brud o brudgum inte alls övat in nån vals men skulle dansa till den traditionella brudvalsen. Bara det att dom hade bara en bit av den på cd så en stod o tryckte tillbaka på cdn hela tiden. Ja, jisses det var ganska stelt o jag hade svårt att hålla mig för skratt. Då lovade jag mig själv: Aldrig brudvals!

elljay
Antal inlägg: 66
Loggade in: 07 nov 2011
Utloggad
Skrivet 15 dec 2011 11:54

Haha, rolig anekdot, pebbex, även om det verkade lite ångestfyllt/pinsamt.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!