BröllopsGuiden
04 jan 2007 13:58       7 svar    3205 klick

Kort klänning?

ellyse
Antal inlägg: 26
Loggade in: 31 okt 2008
Utloggad
Halloj! Nyförlovad och datumet ska vara maj 2008.

Vi är inte så traditionsenliga av oss och jag har bestämt mig för en kort klänning. Men det är ett riktigt dåligt utbud av kort klänningar. Det jag har tänkt mig är lite 70-tals stil på den med utsvängda stora ärmar och sen ballerinaskor till. Nån som har några bra förslag på websidor och/eller affärer?

/Annika
qwertyui
Antal inlägg: 33
Loggade in: 06 aug 2007
Utloggad
Skrivet 07 jan 2007 13:26
Jag vill också ha en kort klänning! de som fanns på sidan var inte riktigt min stil, något lite mer festligt, lite vidd och lyx!
heleneopeter
Antal inlägg: 68
Loggade in: 18 jan 2008
Utloggad
Skrivet 17 jan 2007 22:57
Hej!
Vet inte var du bor, men i Vinslöv finns en butik som heter Atelje MB, se www.ateljemb.se och som just nu har rea! De säljer även via websidan!

Var själv inne på att ha en kort klänning, men ändrade mig faktiskt till att ha en lång! Dock finns där otroligt många varianter av klänningar och till mycket bra priser!

Ett tips är att du faktiskt köper en lång och tar av till den längden du vill ha!

Min klänning kostade ca 4.500:-, men med 50 % rabatt blir den betydligt billigare! Många klänningar var det t o m upp till 70 % rabatt på!

Lycka till!
/Heléne
qwertyui
Antal inlägg: 33
Loggade in: 06 aug 2007
Utloggad
Skrivet 18 jan 2007 21:09
JAA, jag har tittat på kanacca, där fanns skitsnygga klänningar under kategorin bal/fest/tärna.
ellyse
Antal inlägg: 26
Loggade in: 31 okt 2008
Utloggad
Skrivet 29 mar 2007 11:46
Gud vad svårt det är med korta klänningar. Alla ser ju ut som mesiga examensklänningar.

Ska nu designa eget och sy upp i thailand, ingen av de korta klänningar passar mig och vårt bröllop...

men tack för alla tips!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!