BröllopsGuiden
04 apr 2008 00:36       9 svar    6166 klick

Styra möhippan

Pinglan
Antal inlägg: 74
Loggade in: 23 apr 2010
Utloggad
Hej!
Jag undrar en liten sak. Jag tycker inte om överraskningar och särskilt inte förnedrande sådana, typ springa på stan och köpa kyssar. Mina kompisar är rätt så schyssta men det kan bli lite av den varan. Kan man som brud planera sin egen möhippa? Jag tänkte typ bjuda alla kompisar, syrran mfl. på middag, kanske spa. Vad tror ni?
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 04 apr 2008 09:00
Nä det vet jag inte om jag tycker att man kan. Det är ju din dag från dina vänner, deras planer och överraskning för din skull. Låt dom hitta på det själva du har din bröllopsdag att planera.
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 04 apr 2008 12:34
Man kan ju berätta för de närmaste att man inte vill ha det så.. Att du hellre vill ha nån rolig aktivitet eller middag.. Då ger man dem ju fria händer men samtidigt har du berättat vad du absout inte vill.

Jag vill heller inte bli förnedrad.. Skulle mycket hellre få må bra och känna mig fin (finast!!?) i mina vänners sällskap på en rolig dag..
Annisen82
Antal inlägg: 94
Loggade in: 02 jul 2009
Utloggad
Skrivet 04 apr 2008 13:31
Min syster och svägerska ska nog ordna min möhippa. Jag har sagt att de får hitta på vad som helst, bara jag inte blir förlöjligad eller utskämd.
Det ska vara en dag som är rolig för alla inblandade!
:D
lilja
Antal inlägg: 144
Loggade in: 09 jan 2009
Utloggad
Skrivet 04 apr 2008 15:17
Om mina kompisar fixar nån för mig hoppas jag att de vet på ett ungefär hur jag vill ha det, är inte mycket för löjliga och pinsamma saker och det vet de om.
Är ju lite av ett kontrollfreak så jag skulle vilja välja helg själv som det isf blir och kanske vara med och styra men som sagt vet jag ju inte om de har tänkt ordna nån möhippa eller inte
Phid
Antal inlägg: 22
Loggade in: 04 aug 2008
Utloggad
Skrivet 04 apr 2008 18:11
Hej!

Känner precis samma sak som du men jag tror att vi kan hoppas på att våra vänner känner oss så pass bra så att de inte skulle utsätta en för saker som man absolut inte skulle uppskatta. Men jag håller verkligen med om att vissa möhippor och framförallt svensexor verkar spåra ut med konstiga saker man ska göra. Vad är glädjen med de?
Pinglan
Antal inlägg: 74
Loggade in: 23 apr 2010
Utloggad
Skrivet 05 apr 2008 14:01
Hej! Tack för alla svar.
Jag är väl också lite av ett kontrollfreak men jag skulle faktiskt gå ifrån det om det skulle bli förlöjligande på nåt vis. Min blivande man är av samma åsikt. Han funderar på att sticka till England och hålla sin svensexa. ENSAM!!! Bara för att slippa hemskheter. *hmm*
sacki
Antal inlägg: 93
Loggade in: 24 jan 2012
Utloggad
Skrivet 09 apr 2008 21:06
jag tycker absolut att du kan styra upp en egen som du säger, med middag, spa. mm
Möhippa handlar om en "sista" kväll med vännerna, så vem som styr upp den spelar ingen roll. Se bara till att alla vet om att du vill fixa den själv i så fall...

Så gör man i många andra länder. Bruden fixar en kväll med vännerna. Inget konstigt med det! Tycker att tanken är fin!

Hoppas att det löser sig utan problem :)

Lycka till!
maria01
Antal inlägg: 6
Loggade in: 06 jun 2011
Utloggad
Skrivet 05 jun 2011 21:11

Jag kan verkligen rekommendera att ni målar på keramik tillsammans - gör er egen bröllopsservis eller något liknande till bröllopsparet - på The Creativity House.se Där får ni måla och dekorera vackra keramikföremål som ni kan använda sedan. Det gjorde jag på min hippa. Blir hur snyggt som helst och så är det roligt också. www.thecreativityhouse.se

elljay
Antal inlägg: 66
Loggade in: 07 nov 2011
Utloggad
Skrivet 15 dec 2011 12:50

Bra tips med keramikmålning faktiskt! Jag undrar om någon mer har tips på lite "lugna" saker att göra på möhippan? Vi har nämligen redan de vildare delarna planerade (men det blir inte SÅ vilt - jag gillar inte heller hets och förnedring). Jag håller på och planerar nu. Vi kommer troligtvis att avsluta med sån här fiskpedikyr, vilket vissa nog kommer tycka är lite freaky, samtidigt som det är helt normalt för vissa... Lite annorlunda iallafall. :)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!