BröllopsGuiden
04 apr 2008 08:23       6 svar    2382 klick

Hjälp! (om släp)

verobar
Antal inlägg: 92
Loggade in: 11 jun 2008
Utloggad
Hej, har hittat fantastisk klänning som jag verkligen vill ha, men den går bara att få med semi-cathedral (eller längre). Hur långt är det eg? Någon som provat? Tacksam för alla synpunkter. /Veronica
verobar
Utloggad
Skrivet 04 apr 2008 11:18
Har du provat/haft någon sådan klänning? Jag undrar om det känns som jättemycket tyg, måste bestämma mig idag o hinner inte till ngn butik. Får prova med ett lakan :=)
Någon som provat?
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 04 apr 2008 12:07
Mycket vacker klänning du har hittat!!
Jag hade släp på min klänning och det gick jätte bra. Jag tränade hemma med att gå i klänningen och hittade ett sätt som är enkelt att lyfta den. (Tips, som fungerad för mig är att vänd dig om och ta tag mitt i släpet vid ditt knäveck, lyft sedan släpet till din höft) Träna på att sätta dig ner i den och lägga släpet åt sidan. Tänk på att din blivande man eller far kan få det lite trångt pga av dit släp. Men vad gör det då du är princessan för dagen. Jag bestämde mig även för att låta släpet vara och inte tänka på det hela tiden... det får följa mig vart jag än gick... Det roliga var att många gäster tänkte mer på det och hjälpte mig lyfta och lägga det till rätta :D hi hi. Min klänning hade inget bra sätt att fästa släpet på inför dansen, så jag bytte till en klänning utan släp efter middagen och tårtan. Rolig och lyxig överraskning för våra gäster. Lycka till med träningen! // Mia

Så här bar jag mitt släp, men ändast då det var blött och smusigt, annars så fick det vara "utsläppt".
FruStillman
Antal inlägg: 218
Loggade in: 15 dec 2008
Utloggad
Skrivet 04 apr 2008 16:40
En del klänningar har en upphängningsanordning (band eller hyskor) så man kan fästa upp släpet t ex till dansen. Jag har en hyska på min, gäller bara att ta hjälp av nån att få dit det...
Snart fru F
Antal inlägg: 160
Loggade in: 04 aug 2008
Utloggad
Skrivet 04 apr 2008 17:47
Ja, jag har provat klänningar med långt släp. Precis som Frustillman skriver, så finns det möjlighet att fästa släpet i klänningen. Prova klänningen och känn efter hur det känns :)
Köp klänningen om du verkligen vill ha den. Det går bra med släpet och det ser dessutom pampigt ut med långt släp. Vacker klänning förresten. :)
verobar
Utloggad
Skrivet 04 apr 2008 18:00
Taaaack för alla svar!!
Nu har jag beställt klänningen!! :D
Känner mig jättenervös, helt pirrig - varför?!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!