BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Ekonomi Starta ny tråd
09 apr 2008 10:06       4 svar    18426 klick

Ebay!?

litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Jag vet inte vem det var som skrev om ebay i något inlägg.. Frågade lite frågor men vet inte vilket inlägg det var så nu kan jag inte kolla om jag fått svar. .Typiskt mig ;)

Jo, det skulle vara så billigt att skicka efter saker på ebay... Men jag förstår inte det riktigt.. Betalade 0,9 dollar (6 kronor!) för min korsett jag köpte, men frakten gick på runt 170 kronor så jag fick ändå betala samma pris som dom på tradera...

Vilken ebay sida ska man gå in på? Internationell, england, usa eller australien? Vad är bäst? Kan man förhandla ner priset på frakten tror ni?
lilja
Antal inlägg: 144
Loggade in: 09 jan 2009
Utloggad
Skrivet 09 apr 2008 10:16
Tips är att alltid kolla frakten innan du budar, vissa tar mycket i frakt medans vissa inte tar så mycket, så man ändå tjänar på det. Jag går in på ebay.com,
Tror inte du kan förhandla ner priset men vissa kan ta tillbaka köpet om du förklarar varför du vill det.
Min korsett betalade jag bara ca 100kr för med frakt, Bara att kolla o kolla o kolla framför allt hur mycket de tar i frakt innan man budar Gäller allt där inne
ullis77
Antal inlägg: 309
Loggade in: 15 sep 2010
Utloggad
Skrivet 09 apr 2008 10:18
Jag går alltid in på www.ebay.uk.com
Men ang frakten, så måste man alltid fråga säljaren vad de tar i frakt till Sverige,(innan man bjuder) då det ofta kan vara ockerpriser på det, det är oftast det de tjänar pengar på, då sakerna kan vara asbilliga.
nurse
Antal inlägg: 52
Loggade in: 16 jun 2008
Utloggad
Skrivet 10 apr 2008 13:01
jag har köpt min klänning från e-bay i usa( dollarn är billig nu) och den är helt underbar allt kostade bara 1300 kr inkl frakt, tull. jag är supernöjd , har även beställt 2 st tärnklänningar därifrån och väntar med spänd förvaäntan. www.e-bay.com
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!