BröllopsGuiden
11 apr 2008 10:20       7 svar    3182 klick

brudgumsmarsch från bohuslän

enejdmo
Antal inlägg: 18
Loggade in: 27 nov 2008
Utloggad
Var kan jag lyssna på Brudgumsmarsch från Bohuslän? Eller finns den med på någon skiva? Kan ju hända att den heter bröllopsmarsch/brudmarsch från Bohuslän eller nåt liknade. Har tokletat efter den efter att jag sett ett inlägg i ett forum att det fanns en marsch som hette så här, men inte hittat nån sida att lyssna på den.
enejdmo
Utloggad
Skrivet 14 apr 2008 07:53
Nej! Ingen lycka än så länge. Kyrkomusik har jag varit inne på.
Vi har fastnat för bröllopsmarsch från Delsbo och så såg vi i ett annat forum ett inlägg från -04 att det fanns en marsch från Bohuslän som enligt dem passade bra till Delsbo. Och brudgummen är från Bohuslän. Känns given på pappret men, det spelar ju faktist störst roll hur den låter. Någon som har nåt annat bra tips hur jag kan hitta maschen från Bohuslän?!?
Linnean
Antal inlägg: 80
Loggade in: 17 mar 2010
Utloggad
Skrivet 14 apr 2008 21:28
Jag googlade brudmarsch+bohuslän och fann snabbt en sida som heter:
www.granqvist.de Där hittar man en massa bohusländsk folkmusik. Där finns ett antal brudmarscher!
Varning dock för syntetiskt ljud! Men det kanske kan vara till ngn hjälp!
enejdmo
Utloggad
Skrivet 16 apr 2008 16:15
Jag har fått mail från alla möjliga håll. Både fått att det nog inte finns en marsch som heter så och jodå den finns och de har tom hört den! Just nu jobbar jag på tipset att jag ska kontakta en person som har gett ut skivor och sånghäften med musik av bland annat Bill Hansson.
Jag har hittat till granquist-sidan, ingen fara med felstavningen :)
Det är helt otroligt vad engagerade folk har blivit i denna marsch. Jag har själv blivit otroligt nyfiken på den och bara måste få höra den!
Jag återkommer när jag pratat med "utgivar-personen"
enejdmo
Utloggad
Skrivet 07 maj 2008 14:08
Nu har vi fått tag på noter till brudgumsmarsch från bohuslän. Så den finns! Det blir till att plinka på pianot hemma och försöka höra om det kan bli nåt bra. Min blivande man tyckte att vi skulle försöka få någon annan att spela den för oss, han litade inte på mina pianokunskaper...
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!