BröllopsGuiden
21 apr 2008 20:21       8 svar    1706 klick

Pirrig

josand080808
Antal inlägg: 86
Loggade in: 17 mar 2009
Utloggad
*lovest*
Är alldeles prillig i hela kroppen nu... Har PRECIS bokat "lilla" bröllopsresan (vi åker på en kortis utan barn, direkt efter bröllopet... Hoppas på ett litet bidrag för en längre sedan...) Vi ska i a fall åka till Isaland, vilket känns sååå fantastiskt spännande. Tog kontakt med ett hotell på egen hand vilket gav ett positivt utfall! Fick en svit och extra ompyssling för en otroligt reducerad peng jämfört med om man bokat via byrå/förmedling... Litet tips kanske.

Känner mig jättelycklig nu i a fall, var bara tvungen att få dela med er andra brudar... :D

Kramkram från lilla fru jag
ullis77
Antal inlägg: 309
Loggade in: 15 sep 2010
Utloggad
Skrivet 21 apr 2008 20:29
Å va kul :)
För vår del så blir det ingen bröllopsresa direkt,jag vill inte lämna lilleman för länge..så vi drar iväg på en helgspa ihop bara...lite soft sådär...räcker åt oss *thumbsup*
josand080808
Utloggad
Skrivet 21 apr 2008 20:35
Förstår lilleman-grejen helt klart, men en Spa-helg kan väl vara precis hur fantastiskt som helst!!! Det blir nog jättefint!
marinaandreas
Antal inlägg: 77
Loggade in: 11 maj 2009
Utloggad
Skrivet 23 apr 2008 08:04
Jag har varit på Island flera gånger i jobbets vägnar, det är verkligen ett underbart land. Vill du ha tips på en superbra och mysig restaurang så kan jag rekommendera "Humarhusid" (Hummerhuset) Om du tycker om lamm så är Island en av världens bästa länder på att tillreda just lamm.

Vi ska också åka i väg ett par dagar direkt efter bröllopet - fast vi hamnar nog i svenska fjällvärlden skulle jag tro. Riktig bröllopsresa får vi ta när ekonomin tillåter det.
josand080808
Utloggad
Skrivet 23 apr 2008 22:50
Åhhh, va bra med tips! Jag tar tacksamt emot fler islandstips om du har... :) Noterar allt med pennan i högsta hugg!
marinaandreas
Antal inlägg: 77
Loggade in: 11 maj 2009
Utloggad
Skrivet 24 apr 2008 08:18
Blå lagunen måste du åka till, naturligt tempererad badanläggning där man badar i isblått kiselvatten - det luktar lite konstigt, men är superskönt.

Mer då? Det är lätt att köra bil, så vill ni göra det kan ni hyra en bil och åka till Gullfoss, vattenfall och till Geysir den stora gejsern som sprutar vatten rakt upp i luften med jämna mellanrum.

Just det, en till restaurant "Perlan". Det är en stor kupol som är byggd ovanpå tre vattenreservoarer ovanför Reyjkjavik - det ser ut som Globen ungefär och från utsidan ser den jättetråkig ut. Hela anläggningen innehåller kafe, museum, utsiktstorn, samt stans bästa restaurang. Köket är i mitten och man sitter runt om på en platta som roterar. Långsamt, men det gör att man får 360° utsikt över stan - vid middagens början ser man åt ett håll och vid slutet har man kommit runt ett varv. Kan varmt rekommenderas.

Själva statskärnan är jättemysig, backig och fylld med gamla trähus med massor av små butiker och restauranger. Det är ganska så dyrt och man jämför med Sverige - men det är det värt.

Hoppas att ni får en toppenresa.

Kram Marina
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!