BröllopsGuiden
06 jan 2007 15:36       6 svar    1093 klick

gäster

qwertyui
Antal inlägg: 33
Loggade in: 06 aug 2007
Utloggad
Jag har kännt efter lite och kommit fram till att jag inte tänker stå i kyrkan och svimma av nervositet, därför får bara närmaste släkten komma till kyrkan. Efteråt tänkte vi ha lite finare middag. Men vi vill fortfarande ha med alla kompisar, så vi tänkte ha en lite "vildare" fest på kvällen. Frågan är nu, hur man löser övergången mellan familjen och vänner (självklart kommer vissa familjemedlemmar stanna hela natten men typ mormor...)
jarmag
Antal inlägg: 91
Loggade in: 13 jul 2007
Utloggad
Skrivet 06 jan 2007 20:24
Kanske kan du helt enkelt låta de familjemedlemmar som vill stanna på lite "vilt" och förhoppningsvis inser mormor sina begränsningar och känner att detta är något för ungdomarna : )
MrsD2B
Antal inlägg: 3
Loggade in: 01 jul 2007
Utloggad
Skrivet 25 jan 2007 14:48
Vi känner som ni gör. Därför kommer vi att gifta oss borgerligt och som vittnen bara ha våra föräldrar. Vi kommer tillsammans med föräldrarna att äta middag på ett fint ställe och sedan sover vi över där.

Vid ett senare tillfälle kommer vi att bjuda våra syskon och vänner på fest. Inbjudningskort till den kommer att skickas ut EFTER att vi gift oss och allt kommer att vara hemligt tills det är över... :-)
Evasleva
Antal inlägg: 97
Loggade in: 08 nov 2007
Utloggad
Skrivet 25 jan 2007 19:35
Nu bara spånar jag...

kanske göra som mrsd2b säger. Först vigsel med närmaste familjen och sedan relativt tidig middag med dem på te.x. på en fin restaurang. Efter det går ni och de som vill till festen som då redan dragit igång.

kanske har ni några vänner som kan hjälpa till att ordna festen och få igång den innan ni kommer. Så kan ni dyka upp mätta, lyckliga och otroligt vackra på festen och bli mottagna där med buller och bång av alla era kompisar.
fru mäkinen
Antal inlägg: 9
Loggade in: 15 apr 2007
Utloggad
Skrivet 14 mar 2007 15:14
Vi har valt ett bröllop utan alkohol och kommer till sommaren ha en brakfest för alla kompisar....
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!