BröllopsGuiden
24 apr 2008 11:50       3 svar    1518 klick

Klänningen har kommit...

Lena78
Antal inlägg: 92
Loggade in: 19 aug 2009
Utloggad
Jag beställde en klänning på shopofbrides. I morse knackade det på dörren, när jag öppnade stod brevbäraren där med ett packet under armen. Hoppade nästan jämfota. "Tack och hej" sa jag och sprang i sovrummet för att prova. Klänningen låg i ett litet rött fodral såg ut som en liten kinesiskkudde. Först kommer den långa slöjan fram (som dom skickade med som en gåva) jätte enkel och fin. Klänningen var faktiskt så fin som jag hade hoppats på siden underklänning och fint tyll ovanpå lite strass och pärlor satt över bysten.

Måste dock göra en liten justerning under armhålorna. Sedan blir den perfekt. Väntar nog in i det sista ifall jag lyckas tappa några kilon till.

Många har undrat hur jag vågar beställa något på nätet från Kina. (inkl jag själv) men jag ångrar det inte en sekund. Nu kan jag koppla av och fortsätta planerandet och se fram i mot mitt bröllop i Augusti.

P.s jag fick inte betala nåt extra för frakt, tull osv.

Lycka till Tjejer snart är det dags.....
Föresten ser ni min enkla fina klänning/slöja på bilden.
Snart fru F
Antal inlägg: 160
Loggade in: 04 aug 2008
Utloggad
Skrivet 25 apr 2008 12:21
Åh, vad kul att du är nöjd :) Har du bild på klänningen? Nu är jag förstås nyfiken...
Alvön
Antal inlägg: 9
Loggade in: 20 jun 2009
Utloggad
Skrivet 25 apr 2008 12:32
Va kul att höra. Själv hade jag inte lika mycket tur. Jag beställde också över internet och fick den uppsydd helt efter mina egna mått från Thailand. När den kom visade det sig att den inte stämde särskilt väl överens med bilderna jag sett på den. Kanske är jag lite petig men jag blev jättebesviken. Men ingen bröllopshistoria utan lite guldkant; nu har jag hittat den verkliga drömklänningen, som jag hyr. Den andra klänningen hoppas jag på att få sålt utan att gå alltför mycket back.
Lycka till, och återigen jättekul att höra att det faktiskt går att beställa via Internet.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!