BröllopsGuiden
27 apr 2008 12:48       9 svar    3034 klick

Tips på kläder och annorlunda bröllop

Mi
Antal inlägg: 2
Loggade in: 24 apr 2010
Utloggad
Jag vill inte ha någon marängklänning om jag ska gifta mig. Var får man tag på andra fina kläder som man även kan använda efter bröllpet?
Och har någon tips på hur man har bröllop om man inte vill ha ett kyrkbröllop?
lilja
Antal inlägg: 144
Loggade in: 09 jan 2009
Utloggad
Skrivet 28 apr 2008 11:13
Tips på klänningar är att du kollar in alla kina sidor tex milly, kanacca, de har fina klänningar man kan få i valfri färg o utan släp så man kan ha den sen på typ bal eller nåt.
Vi ska inte ha kyrkobröllop utan vara i en trädgård o vill ni inte ha präst så kolla vigselförättare i er kommun
Lena78
Antal inlägg: 92
Loggade in: 19 aug 2009
Utloggad
Skrivet 28 apr 2008 14:45
Hej,
Jag vet att VILA butikerna har jättefina knälånga klänningar utan axelband som är superfina för typ 500 spänn. Vita/ljusa pastellfärger nån fanns med nån snygg svart broderad blomma. Kommer ju jättemycket fina studentklänningar i affärerna nu.
Vi ska ha ett utomhus bröllop i Augusti på en brygga.
Ring kommunkontoret och tala med den borgeliga vigselförrättaren, dom kan åka vart som helst (verkar det som).
Sen får ni väl bara fundera på nåt trevligt ställe ni gillar, trädgården, kanske i närheten av där ni ska ha festen.
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 28 apr 2008 16:37
Det finns massor av fina klänningar på diverse affärer som passar bra till bröllop. Själv får jag min uppsydd av min mor. Men hittar du någon snygg bild så kan du ju alltid ta med den till en sömmerska så kan de nog fixa det.

Jag ville inte heller ha någon vanliga maräng klänning utan kollade in en massa kändisars "röda mattan klänningar". Där finns mkt fint att hitta. Ett bra tips om man vill göra bröllopsklänning mer användbar är att ha den tvådelad. För då kan man bära antingen över eller underdelen på en fest utan att känna att man går runt i brudklänningen.

Vill du inte ha ett kyrkbröllop så blir det ju borgligt och det kan man göra hur pompigt som man själv vill. Man kan alltid be vigselförrättare att komma till sin lokal. Det finns oxå flera tips på hur man kan göra deras cermoni längre med sånger och dikter osv... Det gäller bara att bestämma sig för en stils om man känner sig bekväm med och anpassa allt efter det.

Lycka till med planeringen och hojta till i ett meddelande till mig om du vill ha mera hjälp :D
josand080808
Antal inlägg: 86
Loggade in: 17 mar 2009
Utloggad
Skrivet 28 apr 2008 18:46
Hej där...

Vi ska gifta oss vid mitt föräldrahem på en liten brygga vid en å, men vi ska ha en präst som viger oss ändå. Vi hittade en sjömanspräst (till slut, efter att ha ratat en hel bibba med konservativa präster) som verkar hur skön som helst. Tänkte bara säga att man kan göra så med... *angel*
Snart fru F
Antal inlägg: 160
Loggade in: 04 aug 2008
Utloggad
Skrivet 29 apr 2008 12:06
Prova aftonklänning. Det finns på det de flesta bröllopsbutiker. Där kan du få hjälp. Jag tycker att man får så bra hjälp i bröllopsbutiker. De finns ju kortare modeller också om du vill ha det. Lycka till :)
diamant
Antal inlägg: 42
Loggade in: 19 jun 2008
Utloggad
Skrivet 30 apr 2008 09:52
Det finns en del festklänningar i butiker nu inför studentider. Passa på att leta i butiker innan det är urplockat. NK, Bitte kai rand ( Grev tureg. 15), Emporio Armani (Biblioteksg. 3), Gucci (Birger jarlsg 1) kik ( Mäster Samulesg.6) MANGO (Sergelg 2) Ja det finns en del butiker med festkläder, men börja leta nu innan det är urplockat..
soderhavstosen
Antal inlägg: 46
Loggade in: 27 jul 2008
Utloggad
Skrivet 04 maj 2008 20:03
har själv varit i samma sitts, då jag velat ha en klänning som jag kan använda vid fler tillfällen. min rekommendation är att gå till exempelvis nk el besöka andra liknande ställen. om du har någon favorit designer, så varför inte ta en titt där... själv köpte jag min klänning via en resa i paris. en cocktailklänning av stella maccartney. metallicfärga axellös, kort i ballerinastuk.
lycka till!
Nilla_80
Antal inlägg: 2
Loggade in: 04 jun 2008
Utloggad
Skrivet 11 maj 2008 12:31
Jag köpte min klänning via www.brollopsklockor.com , hos de kan man tillsammans med deras egen designer skapa sin egen drömklänning som sedan sys upp i Kina. Det tog 5 veckor att få hem klänningen och den var exakt som jag tänkt mig. Hade mina misstankar gentemot "Kinaklänningar" då man hört skräckhistorier om andra leverantörer, men tog en chansning och det lönade sig verkligen!! Nu har mina tre tärnor också beställt från bröllopsklockor, varav en redan har fått sin och hon är supernöjd! Jag betalade hälften vid beställning och resten när klänningen var klar och jag fått foton mailade till mig av skräddaren. Superbra bra service och vänlig personal! Klänningen blev att kosta 5300kr inklusive frakt. :)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!