BröllopsGuiden
28 apr 2008 15:19       3 svar    1615 klick

Stort misstag på inbjudningslistan.

Lena78
Antal inlägg: 92
Loggade in: 19 aug 2009
Utloggad
Har ett stort mörkt moln hängande över oss. Vi har bjudit ett par såkallade vänner av misstag.
Vi har haft ett av och på förhållande med ett par under flera år, efter ett bråk mellan oss i julas så bestämde vi oss för att inte bjuda dom. Men så "talade jag och Hon" ut och jag sa att vi skulle dra ett sträck över allt gammalt groll. Efter det kändes det ju okej att bjuda dom. För vi har jättekul ihop när vi umgås.

Nu är det dock så att båda killarna jobbar i samma branch, och han har då betett sig jätte illa och snott jobb från oss. Min blivande vill pga detta absolut inte ha med dom att göra. Vi har ju även gemensamma vänner som är bjudna på bröllopet.

Jag hoppas ju att dom tackar nej, men det tror jag inte dom gör.
Jag kan ju inte gärna ringa och säga att dom inte är välkommna,eller??(jag oroar mig för vad andra tycker och tänker, men dom vet hur det är mellan oss.)
Vi har inte pratat/umgåts med dom sedan tillfället då vi "pratade ut" i början av mars.
Jag känner att jag måste lösa detta för det tar så mycket negativ energi.
Hade min kille bara pratat med honom så hade dom säkert börjat gräla och då tackar dom nog nej, men han vill inte prata med honom.
Så jag funderar på att säga till tjejen
"pga hur situationen är mellan våra killar, så känns det väldigt konstigt för oss om ni tackar ja till bröllopet om inte ..... och .... har blivit vänner"
Usch och fy vad jobbit detta har blivit, råd någon!!!!
Hur kan jag be dom stanna hemma så trevligt som möjligt???
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 28 apr 2008 16:31
Usch jobbigt värre!
Sannolikheten att de kommer är nog rätt liten med tanke på hur det är mellan killarna. Men nu vill ju ni att de inte kommer alls.
Bästa kanske vore om du hade is i magen och väntade på att de ska svara. Och OM de nu svarar ja... och om killarna inte blivit sams igen så får du väl säga att det kanske inte alls blir bra om de kommer pga situationen mellan killarna. Om det nu är så att du och hon har blivit sams igen och är vänner så borde hon förstå...
För jag tror nog att det kan bara bli jobbigt om du ringer och tar tillbaka inbjudan när de ändå inte tänkte komma...
ninnabell
Antal inlägg: 6
Loggade in: 14 jul 2011
Utloggad
Skrivet 09 maj 2008 20:39
Jag hade hur jobbigt det än var ringt upp och förklarat hur ni känner och är dom värda att vara era vänner så förstår dom.
Det är trots eran dag och ni ska inte behöva ha någon där som ni inte vill ha där
Alven
Antal inlägg: 17
Loggade in: 11 maj 2008
Utloggad
Skrivet 11 maj 2008 02:35
Nästan samma sak hända oss också... skillnaden var bara att vi bjöd dom först och blev sen osams med dom, eller rättare sagt jag blev, och jag har ingen plan att bli sams med dom så jag väntade ut dom och dom tackade nej, hade dom tackat ja hade jag sagt då på ett trevligt sätt att de inte var välkomna pga det som hade hänt. LYcka till!!!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!