BröllopsGuiden
04 maj 2008 11:06       12 svar    2629 klick

Vem gör programblad?

soderhavstosen
Antal inlägg: 46
Loggade in: 27 jul 2008
Utloggad
Vem gör erat programblad, ni el överlåter ni det till toastmstern/värdeparet?
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 04 maj 2008 12:05
Min syster gör utsidan- och som det ser ut nu i alla fall kommer jag och min darrling göra insidan!
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 04 maj 2008 12:30
Eftersom mkt info i programmet iaf kommer att komma ifrån brudparet så är de nog alltid invovlerade på ett eller sätt. Men sen så är det säkert många som överlåter själv layouten till värdparet eller toastmastern.
Jag kommer göra mitt själv för att jag tycker att det e kul att pyssla :)
ullis77
Antal inlägg: 309
Loggade in: 15 sep 2010
Utloggad
Skrivet 04 maj 2008 12:59
Jag gör vårat själv, har för stort kontrollbehov för att kunna släppa det till nån annan;)
susan.h
Antal inlägg: 54
Loggade in: 23 apr 2010
Utloggad
Skrivet 04 maj 2008 16:41
Säger som Ullis77. Jag gjorde dem själv, är ett totalt kontrollfreak. Vilket har sina nackdelar ibland när tiden börjar rinna ut...
:P
Lönnis
Antal inlägg: 9
Loggade in: 13 maj 2008
Utloggad
Skrivet 04 maj 2008 18:50
Jag har fått ett intressant problem angående detta tema.. Vi har bett min blivande svärmor att hjälpa oss sätta ihop ett middagsprogram, eftersom hon gillar att sjunga och leka lite... Jag har själv hela tiden planerat att göra det praktiska med själva programet, alltså knåpa med omslaget, sammanbindningen och dyl för att jag verkligen tycker det är kul att pyssla med sånt. MEN.. nu säger min svärmor att vi inte får se programet innan för att "det måste ju vara lite överraskning !!!" Alltså: det har grävs fram pinsamheter och annat trevligt för publicering i programet. OK, jag har faktiskt lite självdistans och kan bjuda på det.. men av princip vill jag inte ha överraskningar på vår dag, jag vill kunna slappna av och njuta.. Ska jag bara ta tillbaka sysslandet med programet eller vad???
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 04 maj 2008 20:50
Lönnis: Det där blir ju lite trixigt.. Men du får väl helt enkelt säga det på något fint sätt- Du får göra vårt program men vi vill titta på det, vill du inte låta oss göra det kommer vi att göra ett eget istället.. Eller!?

Leez: Självklart behöver du inte ha det.. Jag känner att det är mitt pyssel och knåp-behov som gör att jag personligen vill ha ett!
Tindranu
Antal inlägg: 37
Loggade in: 23 maj 2011
Utloggad
Skrivet 04 maj 2008 21:22
Jag läste någonstans om någon som gjorde sitt program ihop med värdfolket, sen fick de ha det några dagar extra innan det trycktes för att lägga till lite roligt/trevligt. Så var en del i alla fall hemligt...
Så tänkte nog vi att vi vill göra, även om jag bävar för vad min lillasyster yster kan göra med ett program...hahaha!
Jennifer75
Antal inlägg: 105
Loggade in: 25 jun 2008
Utloggad
Skrivet 05 maj 2008 09:18
Shit pommes frites vad modigt att låta någon annan göra det... skulle jag nog aldrig fixa... Nej, vi gör vårat själva och så får det vara med det!

*peace*
wifetobe
Antal inlägg: 143
Loggade in: 07 aug 2008
Utloggad
Skrivet 06 maj 2008 20:29
Lönnis, kan inte din kille prata med sin mamma, kanske enklare för honom att säga ifrån? Jag tycker faktiskt att man själv har rätt att välja om man vill ha överraskningar en sådan dag eller inte. Vi gör vårt program själva, både vigsel- och festprogram. Fast jag hade gärna tagit emot hjälp...men men, det är ju inte alltid man får välja...
Hoppas verkligen ni slipper några pinsamma överraskningar i alla fall!! Lycka till! :)
Spookys
Antal inlägg: 47
Loggade in: 12 mar 2009
Utloggad
Skrivet 06 maj 2008 23:27
Attans, ännu mer att lägga på min "todo" lista. Hade helt glömt bort att fixa ett program till kyrkan. Har någon tips på vad som ska stå med där. Jag måste tänka på att det ska vara på Holländska oxå.
Har någon även tips på något bra festprogram?

Tacksam för lite hjälp, börjar närma sig och jag tycker inte det är så himla kul längre att planera...
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!