BröllopsGuiden
16 apr 2007 18:38       3 svar    2168 klick

Hjälp med formulering.

Neaneon
Antal inlägg: 173
Loggade in: 17 sep 2007
Utloggad
Är det någon som har en färdig inbjudan eller håller på att fila på sin som kan komma med tips och råd?
Vårt bröllop är ganska informellt. Det är borgerligt och hemma hos mina föräldrar, i deras trädgård, och festen är på en bygdegård, jag har inte ens någon "riktig" brudklänning. Allt det här vill jag på nått sätt ska framgå i inbjudan så alla gästerna vet vad de kan vänta sig...
bubblan
Antal inlägg: 185
Loggade in: 20 jul 2007
Utloggad
Skrivet 16 apr 2007 20:04
Vi ska också ha ett väldigt enkelt bröllop!
Vi kommer att ha både vigsel och partyt hemma i vår trädgård!
Vi valde väldigt simpla inbjudningskort!
Vårt bröllop går i vinrött så vi valde vinröda inbjudningskort och vår tärna skrev alla för hand med silver!
Vi skrev bara de som vi tyckte var viktigast!
ex. Tid, platts, klädsel och vad vi bjuder på samt vart och när dom skulle lämna svar och andra ev. frågor!
heleneopeter
Antal inlägg: 68
Loggade in: 18 jan 2008
Utloggad
Skrivet 17 apr 2007 14:14
Vi hade också ett enkelt bröllop tillsammans med vår dotters dop! Vi gjorde inbjudan till detta själva!

Skriv så klart och tydligt som möjligt, något i stil med "...vi slår våra påsar ihop på riktigt med en enkel borgerlig vigsel i (dina föräldrars namn) trädgård! Vi bjuder därefter till (bröllops)fest med mat i xxx bygdegård..."!

Det behöver absolut inte vara så högtravande! Det är ju faktiskt du som förmedlar hur ni vill ha det!
Sanna
Antal inlägg: 15
Loggade in: 18 mar 2008
Utloggad
Skrivet 17 apr 2007 17:22
Hej vi skrev så här! Till äkta makar vi nu varandra ta vigsel & fest vi förstås ska ha. Till bröllop är ni bjudna vi hoppas ni är sugna att vara med när vi säger ja. Sedan är det bara att skriva till hur ni vill att ert bröllop ska vara, hur-var-när & klädsel. Kram Sanna
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!