BröllopsGuiden
12 maj 2008 08:23       3 svar    1574 klick

Bjuda eller ej? Hjälp!

casi
Antal inlägg: 39
Loggade in: 05 jul 2009
Utloggad
Nu har jag alla inbjudningarna klara och ska skicka ut dessa men har nu kommit till ett problem. Jag har tidigare umgåtts med ett syskonpar för några år sedan. Nu har jag dock bara kontakt med den ena systern. Så henne är det ju självklart att vi ska bjuda men hur gör vi med den andra systern? Då när det "begav sig" så ungicks vi ofta och mycket men inte nu. Vi pratar om vi stöter på varandra men inte så att vi hörs eller så. Kan hon känna sig förbisedd om vi inte bjder henne? Till saken hör att hon blir lätt sur, vilket inte påverkar mig så mycket eftersom vi inte träffas längre så ofta men hennes syster kanske får ut för det? Hur skulle Ni göra? Tacksam för hjälp! Ha det bra i vårsolen!
Snart fru F
Antal inlägg: 160
Loggade in: 04 aug 2008
Utloggad
Skrivet 12 maj 2008 08:43
Hej
Ja, det där kan vara svårt. Någonstans måste man dra en gräns på vilka man ska bjuda och inte bjuda. Några väljer att bjuda de allra närmaste vännerna ( som man umgås mest med ) Vill man ha ett större bröllop, så väljer man fler vänner och då kanske man även väljer att bjuda vänner som man inte umgås så ofta med. Tänkte på din kompis som du inte har så mycket kontakt med längre. Det där måste ni känna själva, känns det bra att bjuda henne eller bara konstigt? Annars OM ni inte bjuder henne, så kan förklara att ni har tänkt bjuda vänner som ni umgås oftare med. LYCKA TILL IALLAFALL OCH HOPPAS NI KOMMER PÅ NÅGOT BRA HUR NI ÄN GÖR :)
verobar
Antal inlägg: 92
Loggade in: 11 jun 2008
Utloggad
Skrivet 12 maj 2008 10:24
Det är ingen rättighet att bli bjuden på ett bröllop det är enorm förmån.
Bjud bara dem ni vill ska komma.
Jag har lite liknande situation och bjuder bara den ena. Man ska inte känna att man måste bjuda. (Dessutom bjuder man ju faktiskt, dvs betalar).
Det är ert bröllop, bjud bara dem ni vill ska komma!
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 12 maj 2008 10:53
Det är alltid lika svårt... Men om du inte vill riskera att trampa på någon kanske du kan kolla upp vad hennes syster (tjejen du umgås med) tycker och tänker!!?
Lycka till!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!