BröllopsGuiden
17 apr 2007 12:48       23 svar    18751 klick

Vad fick ni göra på er svensexa/möhippa?

JennieJohansson
Antal inlägg: 164
Loggade in: 16 jul 2010
Utloggad
Ni som redan haft er svensexa/möhippa kan ni inte berätta vad ni fick göra? Jag är nyfiken och ser dessutom fram emot min egen möhippa jätte mycket.

/ Jennie
M:a
Antal inlägg: 229
Loggade in: 25 aug 2007
Utloggad
Skrivet 17 apr 2007 18:07
jag har inte haft min än. men den 21:a juli är det dags!
har ingen aning om vad galningarna har planerat så lite nervöst är det ;-S
JennieJohansson
Utloggad
Skrivet 17 apr 2007 22:50
Det är så kul att höra vad andra gjort. Jag har ingen aning när min möhippa blir av. Men det ska bli så kul. :)
Sommarbrud -07
Antal inlägg: 263
Loggade in: 28 apr 2008
Utloggad
Skrivet 17 apr 2007 22:54
Vet inte heller när min möhippa blir av....=/
Hoppas det blir något kul, men samtidigt inte något "överdrivet". Vill ju liksom inte gå å skämmas varje gång man visar sig på stan. =)
Jag tror det kommer bli en kanonbra stund ihop med vännerna innan jag blir "fru"!
Antal inlägg: 229
Loggade in: 25 aug 2007
Utloggad
Skrivet 18 apr 2007 08:02
jag slipper iaf skämma ut mig inför staden som jag bor i! jag kommer ha både möhippa och bröllop nere i Enköping, dvs 14 mil från där jag nu bor så snacket efteråt slipper jag :-)
Sommarbrud -07
Antal inlägg: 263
Loggade in: 28 apr 2008
Utloggad
Skrivet 18 apr 2007 17:57

Det är ju perfekt. Hoppas du får en kanondag, vilket jag inte alls betvivlar *hehe*
Har själv börjat undra vad dom ska hitta på med mig...*hmmm* =)

ha det!
bubblan
Antal inlägg: 185
Loggade in: 20 jul 2007
Utloggad
Skrivet 18 apr 2007 18:47
Ja lite orolig e man inför möhippan! Men ja tror de blir kalas bra! Mycke stoj å bus hoppas ja på!
Kakan
Antal inlägg: 152
Loggade in: 10 aug 2008
Utloggad
Skrivet 18 apr 2007 19:46
ja det är blandade känslor för min del... fick höra lite vad som var planerat och det är verkligen den ömma punkten de kommer trycka på = ( fast lite kul e det!
Den blivande bruden
Antal inlägg: 70
Loggade in: 09 sep 2010
Utloggad
Skrivet 21 apr 2007 13:24
Hej
Igår var det dags för min möhippa och det blev en mysig kväll! Mina jobbarkompisar hade fixat så att jag fick en inbjudan via mailen till ett "krismöte" kl 16.00 på jobbet igår med min chef och en kollega. Jag hade mina aningar men det kunde ju lika gärna vara på riktigt så jag höll minen. När vi sitter och inväntar några fler mötesdeltagare så stormar några av tjejerna på jobbet in med en grå sopsäck, orange hårband och ett plakat att ha om halsen där det stod "Blöta kyssar 10 kr". Jag fick två små flaskor Jägermesiter som jag skulle dricka upp och jag tänkte att ska det verkligen bli en sån där pinsam möhippa när man springer runt på stan... Det var cirka 20 personer från jobbet som samlats och ville skåla med mig och gratta till bröllopet. Sedan var det dags att åka vidare med tjejerna från jobbet till nästa ställe. Jag fick ögonbindel och så ledde de mig ner i hissen och ut på gatan. Sedan blev vi hämtade av en taxi och när vi kliver in på nästa ställe så får jag ta av mig ögonbindeln och där är fyra av mina vänner som välkomnar mig och säger att jag kan ta av mig sopsäcken och utstyrseln och sätta på mig en vit svandunsboa och en tiara istället. Sedan blev det bowling, champagne, utfrågning om mig och min blivande man, akvarellmålning om kvällen och bröllopet. Sedan gick vi vidare och käkade jättegod mat på en grekisk restaurang och där fick jag en liten present som symboliserade någon rolig händelse eller egenskap av varje tjej. Jag skulle gissa vem som hade köpt varje present och jag prickade in alla rätt :) Presenterna fick jag inte ta med hem, de kanske dyker upp på bröllopet tillsammans med frågorna som jag fick svara på och akvarellmålningarna som jag fick måla under kvällen... Kvällen avslutades på en bar med en jättegod drink :) Idag är jag lite trött efter en mysig möhippa.

Kram på er!!
frk matsdotter
Antal inlägg: 181
Loggade in: 07 okt 2007
Utloggad
Skrivet 21 apr 2007 16:49
åh, vad skoj att läsa om era möhippor!
längtar så tills jag kan berätta om min... min syster har planerat för min i flera år, så jag tror det kommer bli århundradets grej för mig och mina tjejkompisar. fram till bröllopet förstås, som antagligen slår allt jag ens kan drömma om!!!!!!!!!!
Balcaz
Antal inlägg: 231
Loggade in: 12 apr 2010
Utloggad
Skrivet 05 maj 2007 20:02
Nu har jag varit med om min möhippa, har skrivit i min blogg om vad som hände.
JennieJohansson
Utloggad
Skrivet 10 maj 2007 19:10
Igår var det dax även för mig.

Några utav mina kollegor kom hem till mig och överraskade. Jag fick snabbt fixa till mig innan jag fick en ögonbindel för ögonen och en slöja i håret. Sen körde dem runt mig en stund, innan jag fick kliva ur bilen. Med ögonbindel fortfarande på så fick jag gå runt på stan och fick massa pussar av killar på kinden. Sen styrde dem mig till resturang och när jag väl där fick ta av mig ögonbindel stog massa av mina kollegor och sen blev jag bjuden på underbar mat och en jätte trevlig kväll. I bröllopspresent fick jag ett presentkort på ett spa. Så trevligt. :)
jarmag
Antal inlägg: 91
Loggade in: 13 jul 2007
Utloggad
Skrivet 20 maj 2007 11:56
Nu har jag haft en oförglömlig dag tillsammans med mina vänner, den som vill kan läsa allt om den på min blogg. Det blev nog min längsta skrivelse hittills...

Magdalena
Jojjo1976
Antal inlägg: 3
Loggade in: 28 maj 2007
Utloggad
Skrivet 23 maj 2007 12:28
Hej,

Gå in på www.streamlinestudio.se

Där kan hela gänget spela in en egen hitsingel hos några riktigt trevliga & roliga grabbar.

Har gjort det två gånger och det var det absolut roligaste jag har gjort någon gång på en möhippa.

Kram Jojjo
högbergs
Antal inlägg: 155
Loggade in: 13 feb 2008
Utloggad
Skrivet 24 maj 2007 06:55
Jag får nog ingen möhippa!! :( Jag har flyttat 40-50 mil från alla vänner (Katrineholm och Stockholm) så det är nog helt omöjligt det...
Evasleva
Antal inlägg: 97
Loggade in: 08 nov 2007
Utloggad
Skrivet 24 maj 2007 07:31
Tror du? Kommer du inte dit någon helg? Jag bor också 30 mil bort och var inte heller säker på att jag skulle få någon. Men det blev det ju!

Om du nu kommer dit någonting så kan du ju alltid berätta för någon vilka dagar du är där... Vinka lite för att du vill... utan att vara allt för uppenbar :)
högbergs
Antal inlägg: 155
Loggade in: 13 feb 2008
Utloggad
Skrivet 24 maj 2007 11:58
Evasleva- tyvärr kommer jag inte komma upp dit något mer innan det är dags för bröllop. Jobbar heltid natt inom vården och är bara ledig varannan helg... Mycket måste göras då så jag har ingen chans att hinna... :(

CarinaN- Ahh.. Wingfield... Underbart! Har själv bott i K-holm i...11 år blir det. Ja vad underbart att de kom "ner" till dig!! Fast jag tror inte att mina vänner kommer göra det... Vågar inte hoppas på det iallafall... då blir man så ledsen om det inte blir något...
Tack för de tröstande orden!
JennieJohansson
Utloggad
Skrivet 04 jun 2007 19:58
I lördags var vi och träffa vår underbara vigselförättare. När vi var på väg därifrån så ser jag på håll hur ett gäng människor bildar kedja över båda körbanorna på vägen och spärrar av. -Vad är detta?! Sen inser jag att nu är det dax igen! :D För mitt på vägen står alla tjejkompisar. Det var bara att kliva ur lastbilen och hänga med dem ut i skogen där jag fick byta om till otroligt löjliga 80-tals kläder. Dessutom fick jag en jättesöt "brudbukett" och krona med slöja på håret. Så söt man var. *skratt*

Jag fick massa skumpa och så bar det iväg. Vi åkte en bit utanför Gävle där jag fick gå ur bilen och klä på mig en halvvåtdräkt. HJÄLP var min tanke. Men det visade sig att jag skulle få åka i en gummiflotte bakom en vattenscooter. Sååååååå otroligt roligt. Länge sen jag skratta så mycket. Men det var iskallt i havet! Brrrr. Det var verkligen lyckat eftersom jag aldrig i hela mitt liv annars skulle ha provat på nå liknande. Gvitvis provade jag att köra scootern också. Det var också riktigt roligt med att åka efter i flotten var klart häftigaste.

Sen blev det picnick i det soliga vädret. Mia hade varit så söt att ordna allt. Allt var vegetariskt och så vackert uppdukat och ornat. Till och med efterätten som var hem¨bakade choklad muffins med massssor av choklad hade vackert papper kring sig och dekorationssnöre. Sen hade hon dekorerat med philadelphia kräm och en jordgubbe på toppen. Fick även en udnerbar fruktbrica med allt möjligt gott på. Hemgjorda piroger, pizzabullar, mini pajer med fetaost, färskpotatis med underbar sallad. Så givetvis skumpa till detta. :D Det var verkligen hur gott som helst.

Efter maten så åkte vi till Gävle och där chekade vi in på ett hotell. Sen var det spa som gällde. Underbart!

Efter spat så var det mat på Brända Bocken och jag fick underbar fetaost lax med massa god sås och potatis. Som efterrätt var det hemgjord gräddglass med jordgubbar, grädde och jordgubbssås. :) Fick dessutom många goda drinkar.

Efter detta var det Churtstreet Saloon som gällde. Vi satt och pratade länge och blev bjudna på tequila av massa snälla grabbar. Parasolldrinkar i massor ;)

Så småningom så fortsatte vi till Bilagan där vi sjöng karooke tillsammans. Slappa sjunga själv! Puh! :D

Till sist bar det av till hotellet och det blev dax att natta en trött blivande brud.

9.00 på söndagen väntade en god hotellfrukost!

Är så glad och tacksam för att de slitit så och fått det så bra. Häftigast var åkturen på vattenscootern med himlars vilken träningsvärk jag har! Kan fortfarande knappt röra armarna. Men det var helt klart värt det.

Tack tjejer! Ni är underbara.

// Jennie
Tess&mark
Antal inlägg: 227
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Skrivet 04 jun 2007 20:53
Vad roligt att läsa!! Vill oxå!! Men lär inte få någon eftersom de flesta vännerna bor i Stockholm o kommer inte att träffa dom förns på bröllopet =(
palenryd
Antal inlägg: 23
Loggade in: 10 aug 2007
Utloggad
Skrivet 16 jul 2007 08:09
Ja och min m2b kommer inte ha några hippor..
Hans vänner är lite "skruvade" och tycker att han skulle fira sin sista dag som "ungkarl" med sex med lite horor och det tyckte vi var att gå öve gränsen! Så det struntar vi i...
Kakan
Antal inlägg: 152
Loggade in: 10 aug 2008
Utloggad
Skrivet 17 jul 2007 15:37
Jag hade min i juni vilket var smart för då anade man inte att den skulle vara eftersom bröllopet är den 25:e augusti. Det var en helt underbar dag! är såå tacksam för vännerna och systern.
De överraskade mig, 15 st tjejer, på nationaldagen i köket när jag precis hade vaknat. Det var lite hemskt då när man e helt nyvaken ; ) men vi började iaf att äta en god frukost hos mig. Sen kom en kille och hämtade upp mig med mc och skjutsade in mig till sturebadet där jag fick en ansiktsbehandling. väääldigt skönt... sen hämtade en av tjejrna mig och skjutsade ut mig till en studio där alla andra väntade. Jag fick sjunga in en låt till min fästis och de körade i slutet av låten... riktigt snyggt! sen fick jag köra åka in till stan igen då jag skulle fotas i en studio. man fick vänta längepå sin tur men tjena vad kul det var när man väl fick posa framför kameran = ) ett hett tips!!! vi åkte till bromma efter det och blev hämtade av en båt ut till en kompis sommarställe där jag skulle mima till låten jag spelat in, iklädd en nationaldräkt... vet inte hur det blir men det var verkligen fruktansvärt roligt = ) sen tog vi båten till sjöpaviljongen och åt en god middag och jag fick presenter som speglade relationen till var och en. avslutningsvis så var jag tvungen att sjunga nationalsången inför hela restaurangen = ( fast om jag ska vara ärlig så var också det sjukt kul!
det var en helt magisk dag!
Emma 74
Antal inlägg: 7
Loggade in: 26 nov 2009
Utloggad
Skrivet 29 dec 2007 12:41
Hej,

Jag var med på en häftig hippa i höstas. Det började med kiddnappning kl 10 och sen chamagnefrukost hemma hos en tjej. Vi var 9 st spralliga tjejer som blev ännu fnittrigare när det blev offentligt va nästa aktivitet var.

Vi åkte hem till nästa tjej som bodde lite större för att teckna kroki. En kvinnlig konstnär o hennes manliga modell kom för att instruera oss. Fnittrigt värre men både konstnären o modellen var kanon.

Kolla: www.aina.nu

Kvällen avslutades med restaurang besök o efterfest hemma hos blivande bruden. En lyckad möhippa från början till slut.

//Emma
:)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!