06 jan 2007 21:40
16 svar
24962 klick
Tips: Brudklänningar uppsydda till rekordbilliga priser
Hej.
Väntar ivrigt på att min klänning från Kina ska anlända. Fick idag reda på att den är klar. Ska bara fraktas! Jippi!
Har låtit sy upp den och tärnasklänning på
http://www.millybridal.com det kostade bara runt 2500:- för båda!!!
Än har jag inte fått den, men vet andra som beställt därifrån och varit väldigt nöjda, så jag är inte alls orolig. Återkommer med information när jag väl fått den. :)
Håll till godo med bilden så länge. (Har valt att ha brodyren i rosa)
catew
Antal inlägg: 2
Loggade in: 14 jan 2007
Utloggad
Skrivet 06 jan 2007 22:08
Hoppas att du blir nöjd! Väntar med spänning på din fortsättning. Väldigt fin klänning du valde. Tyvärr fanns det ingen som liknade min drömm klänning. Hoppas att min finns att hyra någon stans annars blir det fattigt... Får dra in på alkoholen istället... :)
Jag vill rapportera detta inlägg!
cajza
Antal inlägg: 5
Loggade in: 10 jan 2007
Utloggad
Skrivet 07 jan 2007 13:58
Hejsan!
Väldigt fin klänning! :)
Tänkte bara kolla om det tillkommer några utgifter utöver vad klänningen kostar?
Kan inte ses det nånstans...(är jag blind?) :P
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 07 jan 2007 16:01
Vad kul! Tack för tipset! Jag hittade inte någon som matchade mina önskemål, men alla klänningar var jättefina ändå! Hoppas att du blir nöjd med din klänning och att vi får se den :)
Skrivet 07 jan 2007 17:51
Jag vet att frakten tillkommer. Sen tillkommer ev. skatt och avgifter här i Sverige. Men det behövde aldrig en bekant till mig betala.
Ett annat tips är:
http://www.kanacca.com/
En sida med masssssor av klänningar. Många modeller är direkta kopior på designklänningar. Bra priser och gratis frakt. Dock vet jag ingen som beställt därefrån.
/Jennie
Skrivet 27 jan 2007 10:54
har fått klänningen nu!
den är underbar! Vilket arbete! Kan verkligen rekommendera Millybridal. Den var lite stor men det beror på att jag gått ner i vikt.
Tänk dock på att den kommer inte i någon "garderob" och behöver strykas.
Kvalitén var toppen och broderierna är jätte vackra...
lycka till.
gunnel32
Antal inlägg: 182
Loggade in: 07 jan 2008
Utloggad
Skrivet 27 jan 2007 22:57
Klänningarna från Kanacca är nog billiga om man köper en "stock" på 1000st.......inte 1 klänning!
appear
Antal inlägg: 18
Loggade in: 27 nov 2012
Utloggad
Skrivet 28 jan 2007 19:50
För er som inte vågar prova Kanacca så kan jag berätta att jag nu har beställt en helt georgeos (underbar) klänning för 1300:- därifrån! Skräddarsytt från mina mått! =)
Jag hoppas och längtar nu. Man behöver inte köpa en hel "stock" a´1000st utan man kan köpa en. Vad de menar med stock är att de har det i lager, alltså det tar aldrig slut. För er som är lite dåliga på engelska så har jag kollat upp företaget på ebay och säkrat det mot bedrägeriövervakning. Jag är inte ett dugg orolig. Anledningen till att det inte är populärt i sverige är för att det säljs mest klänningar till Usa och asien! Men de säljer till alla länder i hela världen helt fraktfritt!!
Jag bara propar till att passa på, för vem lägger 10 000 på en klänning som man använder en dag.
Förresten så har de kopior på nästan alla designer-brudklänningar!
Håll till godo:
www.kanacca.com
josse
Antal inlägg: 50
Loggade in: 22 okt 2007
Utloggad
Skrivet 28 jan 2007 20:43
appear - ska du inte vänta med att ge Kannacca högsta betyg tills du fått klänningen!? Du kanske inte blir nöjd då, vem vet! Hur kan du vara så säker på att allt kommer att funka...Du är lite väl entusiastisk, tycker jag!
appear
Antal inlägg: 18
Loggade in: 27 nov 2012
Utloggad
Skrivet 29 jan 2007 13:00
Klart jag är!
När 6500 personer innan mig har handlat där och gett dom nästan alltid högsta betyg så kan man inte vara mer än nöjd!
Min klänning är en kopia av den riktiga som kostar 15 000 kronor annars!
Så det gör inget om den inte är en femma när jag får den! Jag har ändå tjänat
13 500kr.... ;)
Jag lovar att berätta hur den är sen!
De sa att jag kommer få den om ca. en månad, och de är toppen med servicen. Väldigt personliga och trevliga!! Jag har själva varit i Kina, och de är VERKLIGEN duktiga sömmerskor där! Jag tvivlar inte....
Som fattig student är detta toppen bra!!
Visa
Antal inlägg: 75
Loggade in: 26 feb 2009
Utloggad
Skrivet 19 feb 2007 22:15
Hej! Det var en av de finast klänningar jag sett. Verkligen Jättefin!! Har du ingen egen bild på den? Jag skulle så gärna vilja se hur den blev!
Skrivet 23 feb 2007 13:27
Jag har fixat bilder på klänningarna men det är inga bra bilder. Det är svårt att visa hur vacker brudklänningen verkligen är.
Den sitter superbra på och snörningen bak är kanonsnygg.
Tveka inte om ni planerar beställa från Millybridal. Jag är kanon nöjd.
/ Jennie
Skrivet 23 feb 2007 13:30
En till bild.
Skrivet 23 feb 2007 13:31
Så en bild på tärnklänningen.
malinrydell
Antal inlägg: 6
Loggade in: 18 apr 2007
Utloggad
Skrivet 26 mar 2007 13:13
Hej alla blivande brudar!
Är det bara jag som har ett etiskt dilemma med att få klänningen uppsydd i Kina?
Det finns en anledning till att man kan köpa dem så billigt, de som gör dem får inte speciellt mycket betalt..
Jag skulle åtminstonne vara mycket tveksam till att köpa en sådan klänning. Vore intressant att höra en kommentar från någon mer påläst, hur har de kinesiska sömmerskerna det eg?
Med vänlig hälsning,
Skrivet 27 mar 2007 14:04
Jag har också tänkt mycket på detta, men jag tror att dem får masssor bättre betalt genom att gå via kunden direkt istället för en mellanhand.
Har dessutom "om man nu ska tro på detta" sett bilder från en fabrik i Kina som Milly Bridal använder sig av. finns en liten film på deras hemsida.
http://www.millybridal.com . det verkar vara ok, även om det inte säger ett dyft om arbetsförhållande i övrigt.
Efter mycket dividerande fram och tillbaka så bestämde jag mig för att beställa från Milly Bridal och blev hel nöjd med resultatet.
Det är min åsikt.
/Jennie