BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
21 maj 2008 03:29       7 svar    3161 klick

Manlig tärna?

malmtobe
Antal inlägg: 17
Loggade in: 01 nov 2008
Utloggad
Finns det någon som har hört talas om en "manlig tärna"? Tärnans största funktion är ju i princip att assistera bruden under dagen, och valet av tärna brukar ju falla på syster eller nära vän. Jag har inga riktigt nära tjejkompisar men desto fler killkompisar. Är det helt galet och otänkbart att ha en manlig tärna på bröllopet? Om inte, vad tusan ska man kalla det hela? Tärna låter ju rätt feminint.. ;)
Jennifer75
Antal inlägg: 105
Loggade in: 25 jun 2008
Utloggad
Skrivet 21 maj 2008 08:09
Hejsan hejsan! Jag tror nog att det är som allting annat man undrar lite över inför den stora dagen - gör dom du känner, det finns nästan inga rätt och fel ändå. Tror dessutom att han kommer tycka att det är superkul att planera din möhippa!!!

*hubba*
FruStillman
Antal inlägg: 218
Loggade in: 15 dec 2008
Utloggad
Skrivet 21 maj 2008 11:09
En bekant till mig hade manlig tärna, det var hennes bästa vän så hon ville verkligen ha det så. Funkade bra!
malmtobe
Antal inlägg: 17
Loggade in: 01 nov 2008
Utloggad
Skrivet 21 maj 2008 12:35
Oj! Möhippan hade jag inte ens tänkt på. Hahaha=)
Då kör jag på en manlig tärna, men skippar tärnklänningen, även om det nog hade varit en succé bland släkt och vänner :)
Vindelälva
Antal inlägg: 30
Loggade in: 11 apr 2009
Utloggad
Skrivet 21 maj 2008 17:35
tycker att du kan besluta själv vem du vill ha som "tärna" eftersom det är nån som ska assistera dig under dagen. Kille eller tjej spelar ingen roll huvudsaken han / hon kan hjälpa dig med att hålla huvudet kallt under dagen...

Kanske kalla honom för brud marsalk?
Taha
Antal inlägg: 26
Loggade in: 21 jul 2009
Utloggad
Skrivet 25 aug 2008 16:44
Hej!

Du gör som du vill.
Vill du ha en manlig tärna så har du det.

När vår vän gifte sig så var hans bestman en tjej och det var även hon som ordnade hans svensexa där hon dessutom var enda tjejen.

Lycka till
BG
Antal inlägg: 48
Loggade in: 19 okt 2010
Utloggad
Skrivet 25 aug 2008 16:52
Filmen maid of honor kan nog vara lite kul att kolla på när det gäller detta, där snyggingen Patrick Dempsey är "brudtärna"..
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!