BröllopsGuiden
26 maj 2008 15:40       26 svar    3870 klick

Ring för smala fingar med breda knogar

MagArne
Antal inlägg: 3
Loggade in: 27 maj 2008
Utloggad
Jag har väldigt smala fingrar men breda knogar. Efter ha pressat över en ring över knogen så sitter den sedan jättelöst och det både ser och käns kass.

Vad finns det att göra för oss med dessa problem? Jag kan väl knapast vara ensam?
enejdmo
Antal inlägg: 18
Loggade in: 27 nov 2008
Utloggad
Skrivet 26 maj 2008 19:23
Min blivande man har smala fingrar och bredare över knogarna. Han tycker att det blev bäst med en bred ring. Den är ju, precis som du säger, förstor när den väl kommit över knogen, men en bred ring ser bättre ut än en smal ring, tycker vi. Våra ringar är 6mm, vi ska ha samma vigsel- & förlovningsring, fast jag får några stenar i min vigselring. :D Vi tycker det blir snyggt på hans smala fingrar.
MagArne
Utloggad
Skrivet 26 maj 2008 20:07
Jag har provat bredare ringar och det känns något bättre men långt ifrån bra. Jag är nog ett extremfall när det gäller beniga fingrar ;)

Tänkte om det fans något riktigt special, typ delade ringar man låser fast bakom knogen? Kanske typ en minicykelkedja i guld man snor runt fingret och låser fast med ett litet klipps. Kanske inte det snyggaste men det är nog åt det hållet jag måste ha. Det glipar flera mm bakom knogen efter jag pressat över en ring.

Min sambo lär inte tycka om att ringen ligger på sängbordet hela tiden, vilket den lär göra om jag inte hittar en som sitter bra på fingret.

Hehe, känns ju pinsamt att detta ska ställa till det men det är ju uppenbarligen ett stort problem för oss :)
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 27 maj 2008 08:54
Tror det finns någon sorts ring som man tar i sär och sedan sätter ihop på fingret.. Speciellt för såndana fingrar.. Kolla med en guldsmed.. De vet säkert!
Lycka tiLL!
enejdmo
Antal inlägg: 18
Loggade in: 27 nov 2008
Utloggad
Skrivet 27 maj 2008 09:12
Jag tänkte precis samma tanke att en guldsmed skulle ju kunna göra en ring som delbar/gångjärn eller nåt. Jag målade upp en bild av en ring; halva är i titan, halva i guld, detta för att skarvarna ska bli "naturliga". Antingen är den helt i två delar eller så har den gångjärn på undersidan och en snygg fästanordning med en sten på ovansidan, så finns det ju armband som ser ut. Alternativet är ju de fina ringarna som man bär i halsband som har stenar/ord "på sidan" av ringen. Hoppas verkligen du hittar något, ringen ska inte ligga på nattduksbordet!
Linna
Antal inlägg: 34
Loggade in: 19 mar 2010
Utloggad
Skrivet 27 maj 2008 10:58
Jag har en kusin som hade samma problem.
Han valde att ha en ring från hand sweden med sin frus namn på i ett halsband.
Kanske inte så roligt som tjej, men det passar honom jättebra..
Lycka till!!!
MagArne
Utloggad
Skrivet 27 maj 2008 17:03
Gick förbi en liten guldsmed idag och de hade en delbar ring med gångjärn. Den satt perfekt och ser ut som en vanlig rund slät ring.

Tyvärr hade jag inte tid att kolla upp tillverkaren och pris men det var tydligen nån stockholmsfirma som hade patent på ringen.

Ska ta med tjejen nån dag och kolla mer noga men ser ganska ljust ut nu iaf. :D
AlfieTheo
Antal inlägg: 85
Loggade in: 06 jun 2022
Utloggad
Skrivet 13 jun 2022 17:03

I’m excited to uncover this page. I need to to thank you for ones time for this particularly fantastic read!! I definitely really liked every part of it and i also have you saved to fav to look at new information in your site. https://www.colocomputerclinic.com/

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!