BröllopsGuiden
27 maj 2008 17:18       7 svar    2036 klick

hjälp mig

Alectrona
Antal inlägg: 3
Loggade in: 14 jan 2009
Utloggad
Kommer att gifta oss i slutet av augusti.

Har lite av ett vilt tema till meny, men nu blir jag så osäker på tårtan....

Ska man ha en chokladtårta med hjortron eller kanske man ska skippa tårtan och köra på en vaniljpannacotta med hjortronsylt. Lite för att fortsätta på vilt temat.

Förslag, idéer på annat allt mottages tacksamt =)
Duffy
Antal inlägg: 259
Loggade in: 14 jul 2013
Utloggad
Skrivet 27 maj 2008 18:12
Den konditorn som vi har kontaktat gav oss ett förslag på tårta som vi modifierade senare. Men förslaget från början var: Browniebotten, björnbärsmousse och passionsmousse. Han hade även förslag med hjortron så det är väl inte fel. Men som vi diskuterade var att det kanske inte är så många som tycker om hjortron. Antingen tycker man om det eller så gör man det inte.
silverpingla
Antal inlägg: 165
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 27 maj 2008 19:57
Hmm, det där med om folk gillar hjortron eller inte beror nog på var i landet man kommer ifrån..kommer från norr - de flesta jag känner gillar iaf hjortron.

Gå gärna in på ett konditori och be dem om förslag.

Jag kan bara säga en sak - less is more.
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 27 maj 2008 21:17
Hjortron på tårtan- HÄFTIGT! Den tanken har inte ens slagit mig.. Här i Värmland tror jag det är lite av ett "vuxet bär" - men barnen kanske kan få en lite enklare tårta i så fall, eller glass eller nåt.. *ler*
Alectrona
Antal inlägg: 3
Loggade in: 14 jan 2009
Utloggad
Skrivet 28 maj 2008 07:29
Tack för svaren.

Ska absolut tänka över alla förslag. Har kanske snöat in mig lite för mycket på hjortron :) Så det med andra bär har nästan inte ens slagit mig.

Ska ringa konditorn idag och slå våra kloka huvuden ihop...
Konditorn
Antal inlägg: 6
Loggade in: 01 okt 2009
Utloggad
Skrivet 16 jun 2008 12:27
Varför inte göra en moussetårta som har en vanilj och philadelphiamousse, fylld med en syrlig lingonkräm. Kan sedan kläs med marsipan eller bara vackra blommor uppepå och kanske vit choklad runt kanten?
semiramis
Antal inlägg: 68
Loggade in: 23 jan 2009
Utloggad
Skrivet 02 sep 2008 16:59
Kör på tårta tycker jag, det är faktiskt en höjdpunkt även om det finns dom som väljer bort den numera. En lite rolig grej hade varit att använda sockermassa för att göra någon skogsaktig dekoration utan att det blir kitch förståss...
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!