BröllopsGuiden
02 jun 2008 07:34       8 svar    2195 klick

Hör inte av sig trots Osa datum

idaalbin
Antal inlägg: 20
Loggade in: 01 apr 2012
Utloggad
Igår hade vi sista Osa datum, men ännu är det så många som 20 som inte har svarat. Det är 5 personer av dessa som p.g.a sjukdom inte kan svara förens närmare vigseln, men dessa vet man ju om. Hur skulle ni ha gjort med dem som ringer i efterhand??
Fia & Stefan
Antal inlägg: 69
Loggade in: 24 sep 2008
Utloggad
Skrivet 02 jun 2008 10:36
Hej, visst är det dålig stil av folk att inte ha vett att svara före osa går ut... fast man så gör det sista dagen så gör man det före osa dagen är över... vi är i samma sits osa gick ut igår och jag tror vi har närmare 30 pers som inte svarat... då är det kanske 5 av dom som jag vet kommer men jag vet inte riktigt varför. Vi ska ringa vissa, sms vissa och maila vissa.... Min pappa har 12 syskon varav några av dom inte svarat så dom ber jag han ringa så får han i samma veva surra med syskonen. Detta kommer vi att göra under dagen idag för att jag måste beställa placeringskort, festprogramsframsidor och vigselprogramsframsidor... Så vi ringer gästerna, jag törs inte bara räkna med att dom inte kommer.... man vet ju aldrig folk kan ju glömma. Men oavsett tycker jag att det är dålig stil!
Fia & Stefan
Antal inlägg: 69
Loggade in: 24 sep 2008
Utloggad
Skrivet 02 jun 2008 13:16
Som jag skrev tidigare jag vågar inte lita på att alla som inte hört av sig inte kommer. Så var också fallet nu när jag skickat ut mass sms. Det var hela 7-8 personer som trodde att någon annan anmält dom, så dom trodde dom var anmälda. Sen var det några som inte kommer som helt missat att meddela detta. Och några har vi inte fått tag på ännu.
Så jag skulle inte våga vänta utan jag är glad att vi nu snart kontaktat alla... Sen var det tom någon som vi absolut trodde skulle komma som har fått förhinder som vi klickat i ja tack för att vi var så säkra så jag tycker det är bäst att kontrollera. Man vill ju inte stå och betala onödiga pengar för gäster som inte kommer eller ännu värre, räkna med att någon inte kommer och sen står man där med en som kom iallafall, nej bröllop är så viktigt och kostsamt så då extra kollar jag gärna.
FruStillman
Antal inlägg: 218
Loggade in: 15 dec 2008
Utloggad
Skrivet 02 jun 2008 13:57
Vi ringde helt enkelt och frågade. De flesta hade glömt att svara och tyckte det var bra med en påminnelse.
frallan
Antal inlägg: 6
Loggade in: 12 sep 2008
Utloggad
Skrivet 02 jun 2008 19:31
:( Min sambo tycker att vi ska ringa upp om dom inte har svarat ....Vad säger man? Jag tycker att är det osa så får man banne mig svara, och har man taskigt minne så gör en liten anteckning i almanackan.

Man har ju osa av någon anledning, och de som inte gör sig besvär med att svara blir inte utplacerade vid borden. De är välkomna till kyrkan men sen är det stopp!

Förklara att det har att göra med mat/catering osv.
Snart fru F
Antal inlägg: 160
Loggade in: 04 aug 2008
Utloggad
Skrivet 02 jun 2008 21:23
*yuk* Så dåligt av gästerna att inte höra av sig. Vi har också några som inte har hört av sig. Vi ska maila/ringa dessa få personer som inte har hört av sig och fråga om de har fått bröllopsinbjudan( den kanske har kommiit bort *hmm* )
FruStillman
Antal inlägg: 218
Loggade in: 15 dec 2008
Utloggad
Skrivet 02 jun 2008 21:24
Dom flesta fattar ganska snabbt varför man ringer... ; )
Annars är det ju bara att fråga lite snällt om inbjudan kommit fram och om dom kommer. Man får tyvärr leva med att en del folk är lite sega på sånt här.
LEE
Antal inlägg: 4
Loggade in: 16 jun 2008
Utloggad
Skrivet 16 jun 2008 22:49
Vet precis vad ni menar! Vi hade också massor som inte svarat när OSA datum gick ut, sen visade det sig att nästan alla skulle komma. De tog för givet att vi "visste det" osv. . . Så himla dålig stil och nonchalant av folk! Ca en månad efter OSA datum hade alla hört av sig (efter endel sms).
Tindranu
Antal inlägg: 37
Loggade in: 23 maj 2011
Utloggad
Skrivet 03 aug 2008 13:26
Hej!
Vi har inte påminnt någon!
Det får va upp till var och en... vi kan inte "mamma" alla här i världen.
Hårt kanske, men vi har annat o stå i än att ta tid till detta.
Endast EN familj som inte svarat... skönt!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!