BröllopsGuiden
08 jun 2008 13:40       3 svar    2290 klick

Engångskameror - hur gör ni?

gerberan
Antal inlägg: 25
Loggade in: 08 jan 2013
Utloggad
Det här med engångskameror är ju en kul idé. Men jag är lite orolig för en grej bara: På ett bröllop där jag var hade de engångskameror, problemet var bara att det vid framkallning visade det sig finnas ungefär en rulle med foton på oss vuxna, lite roliga foton osv. Resten av kamerorna hade ungarna (ca7-10år gamla) fått tag på, och dem fotona var väl inte så kul. Mkt himmel, golv, "titta på mina skor" och ung hundra bilder på dessa ungar. Alltså. visst vill man väl ha bilder på de barn som var med på festen oxå men ni förstår säkert vad jag menar: tanken är väl ändå att man ska få bilder på annat oxå än bara barnen o bilder som de tagit?
Hur löser man detta? För det är klart barn tycker det är kul med kameror o tycker det är kul att "nu (för en gångs skull) är det fritt fram o fota". Men på ngt sätt så vill man ju även ha foton på annat oxå...
casi
Antal inlägg: 39
Loggade in: 05 jul 2009
Utloggad
Skrivet 08 jun 2008 15:05
Vi tänkte också först ha engångskameror men har tänkt om. Inte av den anledningen du nämnde, så långt har jag inte tänkt ens. Men vi tänkte att idag har dom flesta digitalkamera så vi skickar med en skiva när dom går hem, som dom kan lägga in bilderna på och skicka över lämna till oss. Så kan vi välja ut dom vi vill framkalla men ändå ha (förhoppningsvis) massor av kort från bröllopet.
Till dom som inte har digitalkamera så erbjuder vi oss naturligtvis att betala för dubbletter av bilderna vid framkallning.
roslar
Antal inlägg: 2
Loggade in: 30 nov 2008
Utloggad
Skrivet 08 jun 2008 17:25
Vi ska ha engångskameror på borden. Det är ju kul om gästerna kan ta lite bilder på varandra under middag, sång o.s.v Vi har också en fotograf som ska ta de mer seriösa bilderna.

Jag har talat med vår toastmaster att han ska informera om dessa kameror i samband med lite övrig info före middagen. Sen får man väl hoppas på att de vuxna ser till att barnen inte springer runt och "plåtar" överallt. Helt ok att informaera tycker jag. Lycka till!
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 08 jun 2008 18:51
Funderar på att köpa två billiga (typ 500:-) digitalkameror att ge i present till min tärna och P´s bestman.. Som dom portionerar ut under kvällen till olika bord/sällskap och som dom sen får ta med sig hem! Vi har en fotograf som kommer ta kort under hela kvällen och gillar inte ritkgit iden med engångskameror eftersom vi knappt har några pappersfoton längre- fixar inte att hålla ordning på dem..
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!