marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Alldeles nydligen fick jag äntligen någon som ställde upp på att vara toastmaster. Min systers man. Han undrar ju så klart vad det är han ska göra. Trodde det inte skulle vara så svårt, fixa talen under middagen eller nåt sånt. Så sökte jag lite på nätet för att få mera kött på benen och surfade en flera mammutar kändes det som!!! Av det jag läste verka det som om toastmastern skulle typ söka hela festen. Och en massa avancerade saker som verkligen inte behövs för oss då vi bara är 19 pers under middagen.
Så snälla hjälp mig! Vad ska en toastmaster göra? Eller vad gör era toasmastrar?
FruStillman
Antal inlägg: 218
Loggade in: 15 dec 2008
Utloggad
Skrivet 10 jun 2008 21:49
Det kan ni ju avgöra helt själva. Den traditionella rollen är väl som du säger, hålla koll på middagen, presentera tal och ev sånger osv. Övrigt är ju efter behov och önskemål.
Vi har ett värdpar som även kommer att vara toastmaster/madame. Dom kommer att ha lite större ansvarsområden, t ex dela ut vigselprogram i kyrkan, göra festprogrammen, ha kollen på hela dagen från vigsel till stängningsdags. Känns jätteskönt att lämna över kvällen i deras händer (fast vi planerar ju en del ihop med dom såklart).