BröllopsGuiden
14 jun 2008 09:34       7 svar    3514 klick

Någon som vill tycka till?

Fia & Stefan
Antal inlägg: 69
Loggade in: 24 sep 2008
Utloggad
Står och velar på brudbukett. Har hittat en bukett med creme färgade rosor som jag gillar med gerbera som dekoration i samma färg men jag funderar på att få in lite färg i buketten, helst rött. Skulle det passa med lite röda rosor blandat med dom cremefärgade och gerbera som dekoration (nästan flytande på buketten). Men min favorit blomma är orkidée och då finns en annan bukett med röda rosor och "flytande" orkidéer på. Tycker kanske att den buketten är väldigt röd och skulle då vilja blanda in lite cremefärgat..... hjälp hur ska jag göra....Om det skulle passa skulle jag vilja ta in några glittriga "strassploppar" i buketten då det finns både i min klänning och i mina smycken, men endast lite...
Vårt färgtema är vitt, vanilj eller creme eller vad man nu vill kalla den färgen, guld och rött... Väldigt lite rött det är endast i bordsdekorationerna som det kommer att finnas ev några röda blommor och röda glashjärtan på bordet.... Någon som kan tipsa mig lite... Bifogar bild på båda buketterna.
gunnila
Antal inlägg: 106
Loggade in: 14 maj 2013
Utloggad
Skrivet 14 jun 2008 09:55
Tycker den första buketten är klart finast. Kan du inte byta ut guldsnörena mot röda, glittriga snören? Tror det skulle bli snyggt.
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 14 jun 2008 09:58
Instämmer med ovanstående. Den första är finast men försöka att få in liiiite rött. Tex att ha ett rött glittrigt snöre istället. Eller kanske röda band runt stjälkarna...
Fia & Stefan
Antal inlägg: 69
Loggade in: 24 sep 2008
Utloggad
Skrivet 14 jun 2008 10:41
Ja jag håller ju med er om att ettan är bäst.. men tror ni att det blir lika fint att byta ut gerberorna mot orkidéer? Jag vill ju få in guld också... så jag gillar guldsnöret. Men glittrigt rött kanske funkar... hm tåls att fundera på.... Och rött band runt skjälkarna var en toppen ide som jag inte tänkt på själv. Jag är bara rädd att buketten smälter in i klänningen när klänningen går i ivory men jag kanske bara svamlar...
Annisen82
Antal inlägg: 94
Loggade in: 02 jul 2009
Utloggad
Skrivet 14 jun 2008 19:30
Jag tycker också att den första buketten passar bäst, blir nog fint med orkideer istället för gerbera. Men prata med din florist också, de har ett bra öga för vad som blir snyggast! Jag menar, en seriös florist vill att det ska se så bra ut som möjligt både till dig, temat och på foto, inte att det ska kosta så mycket som möjligt... ;)
semiramis
Antal inlägg: 68
Loggade in: 23 jan 2009
Utloggad
Skrivet 11 okt 2008 14:49
första buketten självklart, om du gillar flytande orkideer byt gerberan mot vita orkidéer och så sa du nått om röda hjärtan på bordet? Ha röda metallsnören med röda små hjärtan och kristaller på kanske?
mima
Antal inlägg: 1
Loggade in: 10 jul 2011
Utloggad
Skrivet 16 okt 2008 12:49
Jag tycker du kan ha cremerosor och några mörkröda rosor som blickfång eller så finns det röda kvistrosor som är mindre i blomman och ha dom "lite överallt" i buketten och självklart den vackra phalaenopsis orkidén... om du vill ha rött band runt stjälkarna..kolla så att bandet inte färgar av sig!!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!