BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Familj Starta ny tråd
18 jun 2008 18:46       4 svar    18745 klick

andra tar över

Healga
Antal inlägg: 27
Loggade in: 15 feb 2010
Utloggad
nu är det 10 dagar kvar till D-dagen och nu får jag en känsla av att mina föräldrar mer och mer tar över mina/våra planeringar över bröllopet. Tex; jag vet inte vem som kommer att köra bröllopsbilen, jag vet inte ens vilken bil vi kommer att åka i, dom lägger sig i ekonomin "har ni råd med detta? hur mycket pengar har ni kvar? hur ska ni göra med det här?, för varje dag som har gått nu så känns det som att dom tar över mer och mer. vad ska jag göra eller säga? fick höra idag att mina föräldrar och svärföräldrar ska tydligen träffas nu på söndag men dom vet inte om vi kan/får vara med när dom träffas. Det är ju ändå vi som ska gifta oss, inte dom.

någon eller några som har förslag på vad man kan göra?
gunnila
Antal inlägg: 106
Loggade in: 14 maj 2013
Utloggad
Skrivet 18 jun 2008 18:59
Det är så tråkigt när andra tar över ens eget bröllop. Min mor är likadan, och till slut fick jag tala om för henne, att om inte hon slutade hålla på så skulle vi ställa in alltihop och istället gifta oss på hemlig ort. Hon pratade inte med mig på tre veckor...
Jag förstår att våra föräldrar bara vill oss väl, men de måste inse att det inte är deras bröllop, utan deras BARNS bröllop. Vore jag som du, så skulle jag titta på dem och säga: "Lugn, det är ordnat, du behöver inte vara bekymrad" nästa gång de oroar sig för ekonomi eller annat. De behöver faktiskt inte känna till alla detaljer! Och vad har de för rätt att snoka i er ekonomi och fundera på om ni har råd!?
isolde_81
Antal inlägg: 34
Loggade in: 09 maj 2009
Utloggad
Skrivet 21 jun 2008 11:29
Jag kände som dig för ett tag sedan, att jag ville ha koll på alla detaljer, men det är inte värt priset att någon känner sig sårad.
Tänk så mycket härligare det är med stolta och engagerade föräldrar än föräldrar som inte bryr sig alls.
Just nu känner jag mig rörd över att så många människor vill ställa upp för att göra vår dag perfekt!

Har fått lite pepping från en kollega som gifte sig nyligen, vissa saker hade blivit helt fel, exempelvis färgen på blommorna. Men hon garanterade att det spelade ingen som helst roll när det väl var dax!

Lycka till!
Jessica_84
Antal inlägg: 46
Loggade in: 21 jan 2014
Utloggad
Skrivet 20 feb 2012 11:44

Det enda du kan göra är att vara ärlig och rak. Vill du fixa allt själv så säg "tack för att ni vill hjälpa till men jag vill fixa inför mitt bröllop själv", eller något liknande. Men du kan inte bara vara tyst och bli irriterad. Säg ifrån. Ärlighet varar längst

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!