BröllopsGuiden
19 jun 2008 01:29       3 svar    1047 klick

PANIK gått upp i vikt och behöver råd och tips fort tack

excalibu
Antal inlägg: 83
Loggade in: 24 sep 2009
Utloggad
Hej har ju köpt mina kläder för några månader ser...i samband med det blev jag sjukskriven och har gått upp ca 5 kilo Finns det någon som har ett bra tips på en något snabbare viktnedgång...
Mitt bröllop är ju den 5 juli, det vill säga bara lite mer än två veckor kvar...
Annars gör det inget att jag gått upp, men måste juh kunna ha mina dyra fina kläder...
Så snälla ge mig alla råd och tips ni har....
TAACCCk
JennyochJanne
Antal inlägg: 104
Loggade in: 05 okt 2010
Utloggad
Skrivet 19 jun 2008 02:30
Hej. Förstår att du har panik.
Jag gick på diet för några år sen och blev av med 12 kilo på 3 mån. 6 kilo på 3 veckor.
Ta bort alla kolhydrater ur maten. Inga mjöl eller mjölkprodukter, ingen potatis eller ris, inget socker.
Bara till frukost får man äta kolhydrater. (hjärnan behöver det för att fungera.
Drick bara vatten, kaffe eller te INGA LIGHTDRYCKER!! Det lurar bara kroppen.

Tips en dags mat.

Frukost.
2 skivor osötat mörkt bröd (knäckebröd går jättebra) med skinka och tomater.
1 halv grapefrukt (för förbrännngen)
kaffe el te (ingen mjölk eller socker)

Mellanmål
Fruktsallad på melon och jordgubbar

Lunch
Grillad kyckling med kokt broccoli eller annan kokt grönsak
Valfri sallad

Mellanmål
En frukt

Middag
Grillspett med biff och valfria grönsaker
Sallad.

Man mår inte bra av att utesluta kolhydrater under en längre tid men 2-3 veckor går jättebra.
1 gång i veckan ska man äta kolhydrater för att kicka igång ämnesomsättningen så nåt gott på lördagskvällen är inte fel.
Tänk på att dricka mycket vatten men inte för mycket max 2 liter per dag så du inte spolar ur njurarna.
När man inte äter kolhydrater är det inte bra att träna årt, men långa promenader hjäler till att förbränna.

Lycka till, jag håller tummarna för dig
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 19 jun 2008 09:41
Gör som "brollopsguiden bantar"... läs deras blogg... verkade ju funka bra.
trampetroll
Antal inlägg: 84
Loggade in: 13 feb 2009
Utloggad
Skrivet 19 jun 2008 11:53
Gå på Gi Rivstart stenhårt utan fusk i två veckor (lagom till innan bröllopet). Om du gör precis som de säger kommer du att förlora kilon snabbt, själv gick jag ner 6kilo på två veckor och 5 centimeter i midjan. :-)
Anmäl dig gärna till Gi hemsida aftonbladet till deras medlemskap (kostar 80kr i månaden tror jag) så att du kan skriva upp allt du äter så du ser att du får i dig det du behöver så du inte får näringsbrist (som en del dieter tvärr kan leda till) De ger också mycket motivation, bra kostplaner för två veckor framöver så att allt blir så smidigt och lätt nu innan bröllopet.
Lycka till!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!