BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Relationer Starta ny tråd
22 jun 2008 21:30       6 svar    2119 klick

Vänner?

charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Är det någon mer än jag som har en s.k vän som inte glädjs för någon annans skull så länge hon själv inte är glad? Jag har en kompis som jag känt ca 8 år nu. Vi har alltid varit olika visserligen men vi har aldrig varit så långt ifrån varandra som nu... Det började när jag träffade min pojkvän för snart fyra år sedan, då blev jag tråkig. När vi förlovade oss blev jag ännu tråkigare och nu när vi berättat att vi ska gifta oss så är jag enligt henne ungefär världens tråkigaste människa. Visst kan man växa ifrån varandra och jag är ju inte lika road av att gå ut eller träffa killar. Om det bara var hennes åsikt hade jag kanske kunnat koppla bort henne men hon påverkar fler. Jag är inte sån att jag fördömmer henne för att hon är singel så varför ska jag bli dömd. Jag pratar knappt om bröllopet med henne för jag vill inte göra det till en grej. Vanligtvis är jag inte så känslig även om det sårar att hon inte kan vara glad för vår skull men nu under midsommarhelgen så blev jag öppet utfryst av henne och två andra och helt plötsligt så gick luften som ur mig. För att återgå till frågan: någon som känner igen sig? Någon som vill ge ett råd?
JennyochJanne
Antal inlägg: 104
Loggade in: 05 okt 2010
Utloggad
Skrivet 22 jun 2008 21:41
Jag tror tyvärr att du måste tänka på dig först och främst även om hon påverkar andra. Du kan bara ansvara för dig.
silverpingla
Antal inlägg: 165
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 23 jun 2008 09:29
Kan du inte ställa henne mot väggen och fråga varför hon håller på så? Vilket idiotiskt beteende! Hon verkar verkligen avundsjuk på dig! Och hon hanterar sin avundsjuka som man själv gjorde på mellanstadiet.. suck... Jag är ledsen för din skull!
CatharinaJimmi
Antal inlägg: 219
Loggade in: 22 aug 2010
Utloggad
Skrivet 23 jun 2008 13:57
Vi har haft så kallade vänner som blivit sura när vi förlovade oss, de vet att vi ska gifta oss och har frågat om de kan komma till festen. Till saken hör att de endast är ute efter att supa så mycket som möjligt. Vi hade först tänkt bjuda dem men nu kommer de inte få någon inbjudan och vi vill inte ha dem på festen, det är inget fylleslag vi vill ha utan en underbar dag tillsammans med personer som vi trivs med. Passar det inte att umgås innan så ska de ju inte tro att de får en inbjudan.
Tindranu
Antal inlägg: 37
Loggade in: 23 maj 2011
Utloggad
Skrivet 24 jun 2008 18:13
Som tidigare sagt:
Du kan bara påverka dig själv!
Ta hand om dig och de vänner som du känner finns med dig på din resa, de andra blir bara jobbigt att släpa med!
Kram Tindranu
Lena78
Antal inlägg: 92
Loggade in: 19 aug 2009
Utloggad
Skrivet 27 jun 2008 07:58
Vän???Är hon bjuden på bröllopet? Jag hade pratat med henne och frågat vad problemet är?
Man vill ju bara ha med folk på sitt bröllop som är roliga om man har trevligt med, inte som drar ner stämmningen och är negativa till allt då kan hon gott stanna hemma tycker jag.
Lycka till och bry dig inte om en negativ människa, du ska vara lycklig nu.
Nyårsbrud
Antal inlägg: 18
Loggade in: 03 dec 2009
Utloggad
Skrivet 02 aug 2009 20:42
Sitter i exakt samma sits, har inte ens en brudtärna frö min bästa vän sedan 12 år har totalt svikit mig, typ samma sätt som din "vän". Jag håller med de tidigare, skit i henne! Rensa bland dina vänner, såna är det inte lönt att ha kvar. Jag har rensat bort henne ur mitt liv, jag blev så besviken på henne, men när jag tänkte efter har hon gjort såhär många gånger. Hon kom inte på vår inflyttningsfest för hon var för bakfull (ringde inte ens och sa att hon inte skulle komma så jag var skitorolig), kom inte på förlovningsfesten för hon mådde dåligt (men gick på en annan fest berättade hon dagen efter).. Har insett att nog får vara nog och att jag har den underbaraste mannen i världen och han räcker gott och väl om alternativet är vänner som hon!!
Stå på dig, du är underbar och ska inte behöva ta sånt! *hug*
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!